Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium
BOLERO/CARMINA BURANA
AIDA
CHOPIN KAMERALNIE
CYGANERIA
Cykl koncertów familijnych - BALETOWE ABC
Cykl koncertów familijnych - BEMOLEK POZNAJE MUZYKĘ
Cykl koncertów familijnych - KARNAWAŁ ZWIERZĄT
Cykl koncertów familijnych - ORKIESTROWE ABC - instrumenty perkusyjne
Cykl koncertów familijnych -HAKUNA MATATA 2
Cykl koncertów familijnych-Akademia Wróżki Melodii-Dźwięki nocą
Cykl koncertów familijnych-MAGIA MUZYKI-Chór Dziecięco-Młodzieżowy TWŁ
CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY
DON KICHOT
Filharmonia Dowcipu & Waldemar Malicki - FILMOWY ŚWIAT
MADAMA BUTTERFLY
MORZE
MORZE - II Przedstawienie
MORZE - PREMIERA
NAPÓJ MIŁOSNY
Opera na poduchach – muzyczne warsztaty edukacyjne
Opera na poduchach – plastyczne warsztaty edukacyjne
PRZYGODY PINOKIA
PRZYGODY PINOKIA - PREMIERA
PRZYGODY PINOKIA - II przedstawienie
SOBOTY KAMERALNE - ZIELONO MI - Przeboje A. Osieckiej - koncert Zespołu Wokalnego Kameralni
STRASZNY DWÓR

BOLERO/CARMINA BURANA
Wieczór baletowy
Utwory dwóch wspaniałych kompozytorów jednego wieczoru – to już jest wydarzeniem wyjątkowym! Spotkanie muzyki do Bolera Mauricego Ravela z uwielbianą przez publiczność kantatą Carla Orffa Carmina burana – w dwuczęściowym wieczorze baletowym, gwarantuje duże emocje, a że dodatkowo owe kompozycje można będzie „zobaczyć”, to niezapomniane wrażenia artystyczne i przeżycia duchowe – zapewnione.
Choreografowie: Jacek Przybyłowicz – Bolero i Tamás Juronics – Carmina burana, każdy na swój sposób, nie tylko przekładają muzyczne frazy na taneczne pas, ale w obu kompozycjach odnajdują obrazy „z życia wzięte”, żywych bohaterów z ich emocjami, rozterkami i egzystencjalnymi dylematami; postacie jakże nam bliskie, bo bardzo podobne każdemu z nas.
Ten wieczór baletowy to przede wszystkim barwny psychologicznie teatr, w którym ruch i taniec jest – choć podstawowym – to nie jedynym środkiem wyrazu. Ale na pewno najefektowniejszym!
Zapraszamy
Utwory dwóch wspaniałych kompozytorów jednego wieczoru – to już jest wydarzeniem wyjątkowym! Spotkanie muzyki do Bolera Mauricego Ravela z uwielbianą przez publiczność kantatą Carla Orffa Carmina burana – w dwuczęściowym wieczorze baletowym, gwarantuje duże emocje, a że dodatkowo owe kompozycje można będzie „zobaczyć”, to niezapomniane wrażenia artystyczne i przeżycia duchowe – zapewnione.
Choreografowie: Jacek Przybyłowicz – Bolero i Tamás Juronics – Carmina burana, każdy na swój sposób, nie tylko przekładają muzyczne frazy na taneczne pas, ale w obu kompozycjach odnajdują obrazy „z życia wzięte”, żywych bohaterów z ich emocjami, rozterkami i egzystencjalnymi dylematami; postacie jakże nam bliskie, bo bardzo podobne każdemu z nas.
Ten wieczór baletowy to przede wszystkim barwny psychologicznie teatr, w którym ruch i taniec jest – choć podstawowym – to nie jedynym środkiem wyrazu. Ale na pewno najefektowniejszym!
Zapraszamy

AIDA
Opera w czterech aktach
Aida – piękna, monumentalna opera została zamówiona w 1869 r. przez Ismailia Paszę, chedywa Egiptu na uroczyste otwarcie Kanału Sueskiego. Początkowo Verdi nie był zainteresowany tematyką libretta, ale bajeczne honorarium w wysokości 150 tys. franków w złocie i wolna ręka w doborze wykonawców wszystkich ról szybko przekonały go do współpracy. W tych komfortowych warunkach powstało dzieło ponadczasowe i niezapomniane. Prapremiera odbyła się w naturalnej scenerii – w Kairze 24 grudnia 1871 roku.
Libretto opowiada historię Aidy, córki etiopskiego króla Amonastra, która jako niewolnica na egipskim dworze zakochuje się z wzajemnością w egipskim wodzu – Radamesie. Na jej nieszczęście, kocha się w nim również córka egipskiego króla – Amneris. Kiedy wybucha wojna pomiędzy Etiopią i Egiptem, Radames zostaje wybrany na głównodowodzącego armią. Zrozpaczona Aida życzy powodzenia ukochanemu wiedząc jednak, że w ten sposób występuje przeciwko własnemu ojcu i krajowi. Gdy zwycięski Radames powraca z walk, egipski król ofiaruje mu rękę swojej córki Amneris, a Aida i jej ojciec Amonastro mają pozostać zakładnikami...
Aida w reżyserii Marka Weissa-Grzesińskiego to opowieść o miłości i patriotyzmie. O tym, że czasami trzeba pomiędzy tymi uczuciami dokonać wyboru i o tragediach, które z takich dylematów mogą wynikać. Łódzka inscenizacja przykuwa uwagę swoją oryginalną i efektowną scenografią.
Aida – piękna, monumentalna opera została zamówiona w 1869 r. przez Ismailia Paszę, chedywa Egiptu na uroczyste otwarcie Kanału Sueskiego. Początkowo Verdi nie był zainteresowany tematyką libretta, ale bajeczne honorarium w wysokości 150 tys. franków w złocie i wolna ręka w doborze wykonawców wszystkich ról szybko przekonały go do współpracy. W tych komfortowych warunkach powstało dzieło ponadczasowe i niezapomniane. Prapremiera odbyła się w naturalnej scenerii – w Kairze 24 grudnia 1871 roku.
Libretto opowiada historię Aidy, córki etiopskiego króla Amonastra, która jako niewolnica na egipskim dworze zakochuje się z wzajemnością w egipskim wodzu – Radamesie. Na jej nieszczęście, kocha się w nim również córka egipskiego króla – Amneris. Kiedy wybucha wojna pomiędzy Etiopią i Egiptem, Radames zostaje wybrany na głównodowodzącego armią. Zrozpaczona Aida życzy powodzenia ukochanemu wiedząc jednak, że w ten sposób występuje przeciwko własnemu ojcu i krajowi. Gdy zwycięski Radames powraca z walk, egipski król ofiaruje mu rękę swojej córki Amneris, a Aida i jej ojciec Amonastro mają pozostać zakładnikami...
Aida w reżyserii Marka Weissa-Grzesińskiego to opowieść o miłości i patriotyzmie. O tym, że czasami trzeba pomiędzy tymi uczuciami dokonać wyboru i o tragediach, które z takich dylematów mogą wynikać. Łódzka inscenizacja przykuwa uwagę swoją oryginalną i efektowną scenografią.

CHOPIN KAMERALNIE
Z CHOPINEM I MARTHĄ NOGUERĄ NA KAMERALNEJ
7 czerwca, godzina 16.00
Scena Kameralna
Wprawdzie w dorobku kompozytorskim Fryderyka Chopina nie znalazła się żadna opera, jednak nie oznacza to, że jego muzyka nie gościła na naszej scenie. Już w 1971 roku zabrzmiały Sylfidy - w wieczorze baletowym w choreografii Barbary Kasprowicz i Witolda Borkowskiego, a ponad dziesięć lat później (1982) za jego Koncert f-moll. „zabrała się” Ewa Wycichowska, z brawurowym wykonywaniem Janusza Olejniczaka i orkiestry pod dyrekcją Tadeusza Kozłowskiego.
Tym razem na naszej Scenie Kameralnej usłyszymy MARTHĘ NOGUERĘ, która z kwintetem smyczkowym naszego Teatru zaprezentuje Chopinowskie koncerty f-moll i e-moll.
Błyskotliwą karierę pianistka rozpoczęła w wieku 5. lat kiedy to po raz pierwszy – jako cudowne dziecko – wystąpiła publicznie. Później koncertowała m.in. w Hiszpanii, Belgii, Holandii, Niemczech, Szwajcarii. W swojej pełnej sukcesów karierze wystąpiła także we wszystkich krajach Ameryki a w Argentynie i Polsce blisko współpracowała z wybitnym dyrygentem – Stanisławem Wisłockim. Jest także założycielką i prezesem Fundacion Chopiniania w Buenos Aires i dyrektorem Festiwalu Chopiniana w stolicy Argentyny.
W stałym repertuarze Artystki znajdują się m.in.: 32. sonaty Beethovena i dzieła wszystkie Chopina; nagrała też wiele płyt z utworami Chopina, Debussy’ego i Alberto Ginastery.
W Łodzi Martha Noguera wystąpi tylko raz i to właśnie u nas!
Zapraszamy… Taka okazja może się nie powtórzyć!
7 czerwca, godzina 16.00
Scena Kameralna
Wprawdzie w dorobku kompozytorskim Fryderyka Chopina nie znalazła się żadna opera, jednak nie oznacza to, że jego muzyka nie gościła na naszej scenie. Już w 1971 roku zabrzmiały Sylfidy - w wieczorze baletowym w choreografii Barbary Kasprowicz i Witolda Borkowskiego, a ponad dziesięć lat później (1982) za jego Koncert f-moll. „zabrała się” Ewa Wycichowska, z brawurowym wykonywaniem Janusza Olejniczaka i orkiestry pod dyrekcją Tadeusza Kozłowskiego.
Tym razem na naszej Scenie Kameralnej usłyszymy MARTHĘ NOGUERĘ, która z kwintetem smyczkowym naszego Teatru zaprezentuje Chopinowskie koncerty f-moll i e-moll.
Błyskotliwą karierę pianistka rozpoczęła w wieku 5. lat kiedy to po raz pierwszy – jako cudowne dziecko – wystąpiła publicznie. Później koncertowała m.in. w Hiszpanii, Belgii, Holandii, Niemczech, Szwajcarii. W swojej pełnej sukcesów karierze wystąpiła także we wszystkich krajach Ameryki a w Argentynie i Polsce blisko współpracowała z wybitnym dyrygentem – Stanisławem Wisłockim. Jest także założycielką i prezesem Fundacion Chopiniania w Buenos Aires i dyrektorem Festiwalu Chopiniana w stolicy Argentyny.
W stałym repertuarze Artystki znajdują się m.in.: 32. sonaty Beethovena i dzieła wszystkie Chopina; nagrała też wiele płyt z utworami Chopina, Debussy’ego i Alberto Ginastery.
W Łodzi Martha Noguera wystąpi tylko raz i to właśnie u nas!
Zapraszamy… Taka okazja może się nie powtórzyć!

CYGANERIA
Giacomo Puccini
CYGANERIA
opera
premiera 7 grudnia 2024
reżyseria: Marcin Łakomicki
kierownik muzyczny: Rafał Janiak
scenografia: Elena Zamparutti
kostiumy: Cristina Aceti
światło: Irene Selka
„Cyganeria” gościła na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi trzykrotnie – ostatnio w 2007 roku,
w znakomitej realizacji Laco Adamika. Ta niezwykle popularna opera Giacomo Pucciniego - druga obok Turandot – jest jednym z najczęściej prezentowanych dzieł na światowych scenach operowych nie tylko dzięki efektownej muzyce, ale także ze względu na poruszającą fabułę. Jej bohaterowie – barwni reprezentanci artystycznej bohemy – stykają się niespodziewanie z zaskakującymi sytuacjami dalekimi od ich nawyków i przyzwyczajeń, sytuacjami - które rodzą w nich inne od dotychczasowych reakcje i uczucia. Główna bohaterka opery – Mimi – wnosi w ich życie nowe wartości i emocje, a dla Rudolfa, artysty – malarza, staję się obiektem nowych dla niego wrażeń i uczuć, nie do końca możliwych do całkowitego zrealizowania.
Ta romantyczna opera Pucciniego już nie raz udowodniła na scenie, że jej fabuła i relacje między głównymi bohaterami są bardzo bliskie i znaczące dla współczesnego widza, a muzyka znakomicie ilustrująca emocje głównych bohaterów – od pierwszego do ostatniego taktu – sprawia, że trudno oderwać mu uwagę od akcji scenicznej i wokalnej. Jest więc Cyganeria dziełem ponadczasowym, efektownym choć nie efekciarskim, melodyjnym choć niebanalnym, wzruszającym… Dziełem, które
CYGANERIA
opera
premiera 7 grudnia 2024
reżyseria: Marcin Łakomicki
kierownik muzyczny: Rafał Janiak
scenografia: Elena Zamparutti
kostiumy: Cristina Aceti
światło: Irene Selka
„Cyganeria” gościła na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi trzykrotnie – ostatnio w 2007 roku,
w znakomitej realizacji Laco Adamika. Ta niezwykle popularna opera Giacomo Pucciniego - druga obok Turandot – jest jednym z najczęściej prezentowanych dzieł na światowych scenach operowych nie tylko dzięki efektownej muzyce, ale także ze względu na poruszającą fabułę. Jej bohaterowie – barwni reprezentanci artystycznej bohemy – stykają się niespodziewanie z zaskakującymi sytuacjami dalekimi od ich nawyków i przyzwyczajeń, sytuacjami - które rodzą w nich inne od dotychczasowych reakcje i uczucia. Główna bohaterka opery – Mimi – wnosi w ich życie nowe wartości i emocje, a dla Rudolfa, artysty – malarza, staję się obiektem nowych dla niego wrażeń i uczuć, nie do końca możliwych do całkowitego zrealizowania.
Ta romantyczna opera Pucciniego już nie raz udowodniła na scenie, że jej fabuła i relacje między głównymi bohaterami są bardzo bliskie i znaczące dla współczesnego widza, a muzyka znakomicie ilustrująca emocje głównych bohaterów – od pierwszego do ostatniego taktu – sprawia, że trudno oderwać mu uwagę od akcji scenicznej i wokalnej. Jest więc Cyganeria dziełem ponadczasowym, efektownym choć nie efekciarskim, melodyjnym choć niebanalnym, wzruszającym… Dziełem, które

Cykl koncertów familijnych - BEMOLEK POZNAJE MUZYKĘ
W Teatrze Wielkim w Łodzi przypadkiem ląduje kosmita! Okazuje się, że jego niesamowicie skomplikowany statek kosmiczny nie napędza zwykłe paliwo, ale muzyka, jednakże taka, której na ziemi nie ma. Nasz gość musi, zatem czym prędzej nauczyć się naszej – ziemskiej muzyki, aby odpowiednio zmodyfikować działanie silników, po czym zatankować statek i móc dalej lecieć, przemierzać i badać Wszechświat.
Na miejsce spotkania (wyrwane z innego spektaklu) zostają sprowadzone artystki – Patrycja Krzeszowska, Olga Maroszek oraz Marta Macierzyńska. Dzięki nim, niespodziewany gość, o imieniu Bemolek, będzie mógł poznać elementy dzieła muzycznego, takie jak melodia, rytm, nastrój, dynamika, czy tempo. Jednak, choć jest naprawdę mądry i ma niesamowite poczucie humoru, to nieco się myli, robi sporo błędów i jest to dla niego trochę kłopotliwe.
Byłoby zatem wspaniale, gdyby wszyscy uczestnicy spotkania, na czele z Publicznością, zechcieli mu pomagać, aby poznał muzykę i mógł właściwie wyregulować silniki.
Na to interesujące spotkanie z kosmicznym gościem zapraszamy wspólnie z Cezarym Kurowskim autorem muzyki i tekstów, Patrycją Krzeszowską, Olgą Maroszek, Martą Macierzyńską oraz Bemolkiem, czyli Beatą Brożek-Grabarczyk.
A czy Wy znacie wszystkie muzyczne nazwy i pojęcia?
Jeśli nie to zapraszamy 21 stycznia 2024 roku na godz. 12:00 do Teatru Wielkiego w Łodzi. A jeśli znacie to tym bardziej zapraszamy, pomożecie Bemolkowi naładować silniki.
Do zobaczenia!
Na miejsce spotkania (wyrwane z innego spektaklu) zostają sprowadzone artystki – Patrycja Krzeszowska, Olga Maroszek oraz Marta Macierzyńska. Dzięki nim, niespodziewany gość, o imieniu Bemolek, będzie mógł poznać elementy dzieła muzycznego, takie jak melodia, rytm, nastrój, dynamika, czy tempo. Jednak, choć jest naprawdę mądry i ma niesamowite poczucie humoru, to nieco się myli, robi sporo błędów i jest to dla niego trochę kłopotliwe.
Byłoby zatem wspaniale, gdyby wszyscy uczestnicy spotkania, na czele z Publicznością, zechcieli mu pomagać, aby poznał muzykę i mógł właściwie wyregulować silniki.
Na to interesujące spotkanie z kosmicznym gościem zapraszamy wspólnie z Cezarym Kurowskim autorem muzyki i tekstów, Patrycją Krzeszowską, Olgą Maroszek, Martą Macierzyńską oraz Bemolkiem, czyli Beatą Brożek-Grabarczyk.
A czy Wy znacie wszystkie muzyczne nazwy i pojęcia?
Jeśli nie to zapraszamy 21 stycznia 2024 roku na godz. 12:00 do Teatru Wielkiego w Łodzi. A jeśli znacie to tym bardziej zapraszamy, pomożecie Bemolkowi naładować silniki.
Do zobaczenia!

Cykl koncertów familijnych - KARNAWAŁ ZWIERZĄT
Camille Saint-Saëns
KARNAWAŁ ZWIERZĄT
spektakl baletowy dla dzieci od lat 6
choreografia Gintautas Potockas
scenografia Anna Adamiak
premiera 2 marca 2025 | godz. 12:00 (niedziela)
pozostałe spektakle:
4 marca 2025 | godz. 11:00 (wtorek)
7 czerwca 2025 | godz. 12:00 (sobota)
10 czerwca 2025 | godz. 11:00 (wtorek)
Jak brzmi dostojny lew, rozćwierkane ptaki, słoń, migotliwe ryby czy szlachetny łabędź? Czy uda się muzycznie oddać powolność żółwia? Możemy się o tym przekonać dzięki naszemu najnowszemu spektaklowi baletowemu dla dzieci „Karnawał zwierząt” opartemu na suicie Camilla Saint-Saëns’a. Kompozytor w genialny, muzyczny sposób pokazuje cechy zwierząt, a raczej głównie zwierząt, bo jedna z miniatur ma tytuł „pianiści”. Pomimo ogromnego poczucia humoru, który odnajdujemy w "Karnawale zwierząt" kompozytor zakazał wykonywania tego dzieła w całości za jego życia. Dlaczego? Otóż jako poważny kompozytor i geniusz muzyczny, który w wieku pięciu lat dał swój pierwszy koncert muzyczny a studia w paryskim konserwatorium rozpoczął w wieku 13 lat, nie chciał być znany z fantazji zoologicznej, jak sam określił to dzieło. Los jednak zrobił żart autorowi i to właśnie „Łabędź” czy „Słoń” z "Karnawału zwierząt" przychodzą na myśl na dźwięk jego nazwiska. Spektakl baletowy na wesoło i z humorem dla całych rodzin w ramach cyklu familijnego "Niedzielne poranki" zaprezentują tancerze baletu Teatru Wielkiego w Łodzi. Jesteście ciekawi jakie zwierzęta grają na fortepianie? Zapraszamy
muzyka z nagrania
spektakl wystawiany na proscenium
autor plakatu: Iwona Marchewka
KARNAWAŁ ZWIERZĄT
spektakl baletowy dla dzieci od lat 6
choreografia Gintautas Potockas
scenografia Anna Adamiak
premiera 2 marca 2025 | godz. 12:00 (niedziela)
pozostałe spektakle:
4 marca 2025 | godz. 11:00 (wtorek)
7 czerwca 2025 | godz. 12:00 (sobota)
10 czerwca 2025 | godz. 11:00 (wtorek)
Jak brzmi dostojny lew, rozćwierkane ptaki, słoń, migotliwe ryby czy szlachetny łabędź? Czy uda się muzycznie oddać powolność żółwia? Możemy się o tym przekonać dzięki naszemu najnowszemu spektaklowi baletowemu dla dzieci „Karnawał zwierząt” opartemu na suicie Camilla Saint-Saëns’a. Kompozytor w genialny, muzyczny sposób pokazuje cechy zwierząt, a raczej głównie zwierząt, bo jedna z miniatur ma tytuł „pianiści”. Pomimo ogromnego poczucia humoru, który odnajdujemy w "Karnawale zwierząt" kompozytor zakazał wykonywania tego dzieła w całości za jego życia. Dlaczego? Otóż jako poważny kompozytor i geniusz muzyczny, który w wieku pięciu lat dał swój pierwszy koncert muzyczny a studia w paryskim konserwatorium rozpoczął w wieku 13 lat, nie chciał być znany z fantazji zoologicznej, jak sam określił to dzieło. Los jednak zrobił żart autorowi i to właśnie „Łabędź” czy „Słoń” z "Karnawału zwierząt" przychodzą na myśl na dźwięk jego nazwiska. Spektakl baletowy na wesoło i z humorem dla całych rodzin w ramach cyklu familijnego "Niedzielne poranki" zaprezentują tancerze baletu Teatru Wielkiego w Łodzi. Jesteście ciekawi jakie zwierzęta grają na fortepianie? Zapraszamy
muzyka z nagrania
spektakl wystawiany na proscenium
autor plakatu: Iwona Marchewka

Cykl koncertów familijnych - ORKIESTROWE ABC - instrumenty perkusyjne
ORKIESTROWE ABC – instrumenty perkusyjne
Orkiestrowe ABC to koncerty poszczególnych grup instrumentów z orkiestry naszego Teatru. Artyści muzycy na co dzień zamknięci w orkiestronie nie są widoczni dla wszystkich widzów, a instrumenty, na których grają z daleka wyglądają na bardzo malutkie. Jak jest naprawdę opowiedzą nam Oni sami. Opowiedzą o instrumentach i zaprezentują ich brzmienie, a także wykonają utwory w różnych stylach i gatunkach muzycznych abyście mogli zobaczyć a przede wszystkim usłyszeć jak brzmi każdy
z prezentowanych instrumentów. Czy wiecie ile instrumentów perkusyjnych jest w orkiestrze?
Sami będziecie zdziwieni jak dużo i jak różne, nie przegapcie tego koncertu.
Orkiestrowe ABC to koncerty poszczególnych grup instrumentów z orkiestry naszego Teatru. Artyści muzycy na co dzień zamknięci w orkiestronie nie są widoczni dla wszystkich widzów, a instrumenty, na których grają z daleka wyglądają na bardzo malutkie. Jak jest naprawdę opowiedzą nam Oni sami. Opowiedzą o instrumentach i zaprezentują ich brzmienie, a także wykonają utwory w różnych stylach i gatunkach muzycznych abyście mogli zobaczyć a przede wszystkim usłyszeć jak brzmi każdy
z prezentowanych instrumentów. Czy wiecie ile instrumentów perkusyjnych jest w orkiestrze?
Sami będziecie zdziwieni jak dużo i jak różne, nie przegapcie tego koncertu.

Cykl koncertów familijnych -HAKUNA MATATA 2
Słynny przebój z równie słynnego filmu nie tylko dla dzieci - Król lew jest mottem przewodnim naszego hitu Hakuna Matata w ramach cyklu koncertów familijnych Niedzielne poranki. Nie martw się lub jak kto woli Bez obaw - jest najlepszą zachętą do skorzystania z muzyczno-wokalnego relaksu w towarzystwie światowych hitów ze znanych filmów dla dzieci i nie tylko. Będzie zabawnie i dowcipnie, chwilami lekko moralizująco, a na pewno rozrywkowo i odstresowująco – jak na niedzielny poranek przystało!
Nasz teatralny zespół Kameralni w składzie: Aleksandra Borkiewicz-Cłapińska, Dagny Konopacka-Maćkowiak, Ewelina Dachowska, Olga Maroszek, Michał Jan Barański, Jan Szurgot, Bartosz Szulc z Marcinem Wernerem przy fortepianie - z pewnością dostarczy Państwu moc wrażeń artystycznych, bo to, że utwory dedykowane są dzieciom wcale nie oznacza, że i nieco starsze pokolenie nie znajdzie w nich czegoś dla siebie, wspominając tym samym piękne chwile z własnego życia. Czy na przebojach filmowych się zakończy, przekonają się Państwo sami, bo nasi Kameralni mają w zanadrzu wiele zaskakujących „numerów” wokalno-muzycznych i to w interpretacjach, które często odbiegają od utartych schematów. Zapraszamy, bo udany poranek zwłaszcza niedzielny choć nie tylko, to dobry początek dnia. Przekonajmy się wspólnie…
Nasz teatralny zespół Kameralni w składzie: Aleksandra Borkiewicz-Cłapińska, Dagny Konopacka-Maćkowiak, Ewelina Dachowska, Olga Maroszek, Michał Jan Barański, Jan Szurgot, Bartosz Szulc z Marcinem Wernerem przy fortepianie - z pewnością dostarczy Państwu moc wrażeń artystycznych, bo to, że utwory dedykowane są dzieciom wcale nie oznacza, że i nieco starsze pokolenie nie znajdzie w nich czegoś dla siebie, wspominając tym samym piękne chwile z własnego życia. Czy na przebojach filmowych się zakończy, przekonają się Państwo sami, bo nasi Kameralni mają w zanadrzu wiele zaskakujących „numerów” wokalno-muzycznych i to w interpretacjach, które często odbiegają od utartych schematów. Zapraszamy, bo udany poranek zwłaszcza niedzielny choć nie tylko, to dobry początek dnia. Przekonajmy się wspólnie…

Cykl koncertów familijnych-MAGIA MUZYKI-Chór Dziecięco-Młodzieżowy TWŁ
MAGIA MUZYKI
Koncert Chóru Dziecięco-Młodzieżowego
15 czerwca 2025 | godz. 12:00
Scena Kameralna
Każdy kraj ma inną muzykę, język, obyczaje.
Czy znacie wybitnych kompozytorów polskich, włoskich czy francuskich, a może jeszcze inne kraje przychodzą wam na myśl, gdy myślicie o geniuszach muzyki?
„Magia muzyki” to koncert podczas którego usłyszymy i poznamy dźwięki prawie z całego świata.
Nasi mali artyści z Chóru Dziecięco-Młodzieżowego przygotowali dla was najpiękniejsze perełki muzyczne stworzone przez wybitnych kompozytorów. Swoim śpiewem wprowadzą Was w świat pełen fantazji, kolorowych melodii, ciekawych rytmów. Koncertem tym zakończymy sezon artystyczny 2024/2025, a zespół chóru zaprezentuje utwory wokalne, tańce hulańce, scenki aktorskie i łamańce językowe nad którymi pracował podczas zajęć przez cały rok.
Czas trwania ok. 60 minut.
przygotowanie muzyczne - Agnieszka Lechocińska
przygotowanie aktorskie - Wiktoria Boroś
przygotowanie taneczne - Kinga Łapińska
akompaniament – Marta Misztal
Koncert Chóru Dziecięco-Młodzieżowego
15 czerwca 2025 | godz. 12:00
Scena Kameralna
Każdy kraj ma inną muzykę, język, obyczaje.
Czy znacie wybitnych kompozytorów polskich, włoskich czy francuskich, a może jeszcze inne kraje przychodzą wam na myśl, gdy myślicie o geniuszach muzyki?
„Magia muzyki” to koncert podczas którego usłyszymy i poznamy dźwięki prawie z całego świata.
Nasi mali artyści z Chóru Dziecięco-Młodzieżowego przygotowali dla was najpiękniejsze perełki muzyczne stworzone przez wybitnych kompozytorów. Swoim śpiewem wprowadzą Was w świat pełen fantazji, kolorowych melodii, ciekawych rytmów. Koncertem tym zakończymy sezon artystyczny 2024/2025, a zespół chóru zaprezentuje utwory wokalne, tańce hulańce, scenki aktorskie i łamańce językowe nad którymi pracował podczas zajęć przez cały rok.
Czas trwania ok. 60 minut.
przygotowanie muzyczne - Agnieszka Lechocińska
przygotowanie aktorskie - Wiktoria Boroś
przygotowanie taneczne - Kinga Łapińska
akompaniament – Marta Misztal

CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY
Prapremiera polskiej opery współczesnej Człowiek z manufaktury jest efektem rozstrzygniętego jesienią 2017 roku międzynarodowego konkursu kompozytorskiego na operę do libretta Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk, zorganizowanego przez nasz Teatr we współpracy z łódzką Manufakturą - mecenasem i fundatorem nagród.
Jury pod przewodnictwem prof. Krzysztofa Pendereckiego wyłoniło zwycięzcę; to Rafał Janiak – młody, 32-letni kompozytor i dyrygent, adiunkt Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, zdobywca wielu nagród w konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych. Kompozytor otrzymał nie tylko Grand Prix ale został również laureatem nagrody operowej publiczności.
Libretto opery sięga do burzliwych wydarzeń w dziejach wielokulturowej łódzkiej metropolii. Pierwszy akt przedstawia epizody z życia XIX-wiecznego fabrykanta Izraela Poznańskiego, nazywanego królem bawełny oraz sięga do ważnego wydarzenia, jakim był strajk powszechny robotników przeciwko fabrykantom w 1892 roku (tzw. bunt łódzki).
Akcja drugiego aktu toczy się około 100 lat później, na przełomie XX i XXI wieku. Opowiada m.in. o działaniach powojennego dyrektora Zakładów Przemysłu Bawełnianego Poltex po upadku PRL-u, proces związany z likwidacją fabryki i wizję przyszłości tego miejsca, znanego obecnie w Europie jako łódzka Manufaktura. Tło historyczno-polityczno-ekonomiczne jest jednak pretekstem do opowieści o losach mieszkańców Łodzi i metafizycznych doznaniach człowieka w obliczu śmierci, o ponadczasowej walce dobra ze złem.
Prapremierę muzycznie przygotuje i poprowadzi sam kompozytor, reżyseruje Waldemar Zawodziński, w choreografii Janiny Niesobskiej i z kostiumami Marii Balcerek, a wystąpią m.in. Małgorzata Walewska i Wojciech Pszoniak. Przygotowanie chóru - Maciej Salski.
Jury pod przewodnictwem prof. Krzysztofa Pendereckiego wyłoniło zwycięzcę; to Rafał Janiak – młody, 32-letni kompozytor i dyrygent, adiunkt Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, zdobywca wielu nagród w konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych. Kompozytor otrzymał nie tylko Grand Prix ale został również laureatem nagrody operowej publiczności.
Libretto opery sięga do burzliwych wydarzeń w dziejach wielokulturowej łódzkiej metropolii. Pierwszy akt przedstawia epizody z życia XIX-wiecznego fabrykanta Izraela Poznańskiego, nazywanego królem bawełny oraz sięga do ważnego wydarzenia, jakim był strajk powszechny robotników przeciwko fabrykantom w 1892 roku (tzw. bunt łódzki).
Akcja drugiego aktu toczy się około 100 lat później, na przełomie XX i XXI wieku. Opowiada m.in. o działaniach powojennego dyrektora Zakładów Przemysłu Bawełnianego Poltex po upadku PRL-u, proces związany z likwidacją fabryki i wizję przyszłości tego miejsca, znanego obecnie w Europie jako łódzka Manufaktura. Tło historyczno-polityczno-ekonomiczne jest jednak pretekstem do opowieści o losach mieszkańców Łodzi i metafizycznych doznaniach człowieka w obliczu śmierci, o ponadczasowej walce dobra ze złem.
Prapremierę muzycznie przygotuje i poprowadzi sam kompozytor, reżyseruje Waldemar Zawodziński, w choreografii Janiny Niesobskiej i z kostiumami Marii Balcerek, a wystąpią m.in. Małgorzata Walewska i Wojciech Pszoniak. Przygotowanie chóru - Maciej Salski.

DON KICHOT
Balet w dwóch aktach.
Choreograficzne opracowanie historii Don Kichota, bezpośrednio wywodzącej się z dzieła Miguela de Cervantesa, wykonywano jako balet dworski DON QUICHOTTE w Luwrze już w 1614 roku. Przez kolejne 400 lat powstało kilkadziesiąt dzieł wykorzystujących motyw błędnego rycerza, jednak to balet w choreografii legendarnego Mariusa Petipy z muzyką Ludwiga A. Minkusa (1869) na trwałe wszedł do repertuaru zespołów baletowych na całym świecie, przekazywany przez kolejne pokolenia choreografów.
Popularność tego baletu bez wątpienia wiąże się z malowniczym kolorytem dawnej Hiszpanii, ponętnymi Cygankami i strojnymi toreadorami, ale przede wszystkim to rycerz z La Manchy, komiczny Sancho Pansa i pokraczny Gamache zawsze cieszą się największym powodzeniem wśród widzów. Ponadto główni bohaterowie, Kitri i Basilio, nie mają sobie równych w repertuarze klasycznym w kategoriach wdzięku, temperamentu i wirtuozerii tanecznej. Wszystko to tworzy porywającą rewię tańca klasycznego w hiszpańskiej stylistyce.
Choreograficzne opracowanie historii Don Kichota, bezpośrednio wywodzącej się z dzieła Miguela de Cervantesa, wykonywano jako balet dworski DON QUICHOTTE w Luwrze już w 1614 roku. Przez kolejne 400 lat powstało kilkadziesiąt dzieł wykorzystujących motyw błędnego rycerza, jednak to balet w choreografii legendarnego Mariusa Petipy z muzyką Ludwiga A. Minkusa (1869) na trwałe wszedł do repertuaru zespołów baletowych na całym świecie, przekazywany przez kolejne pokolenia choreografów.
Popularność tego baletu bez wątpienia wiąże się z malowniczym kolorytem dawnej Hiszpanii, ponętnymi Cygankami i strojnymi toreadorami, ale przede wszystkim to rycerz z La Manchy, komiczny Sancho Pansa i pokraczny Gamache zawsze cieszą się największym powodzeniem wśród widzów. Ponadto główni bohaterowie, Kitri i Basilio, nie mają sobie równych w repertuarze klasycznym w kategoriach wdzięku, temperamentu i wirtuozerii tanecznej. Wszystko to tworzy porywającą rewię tańca klasycznego w hiszpańskiej stylistyce.

Filharmonia Dowcipu & Waldemar Malicki - FILMOWY ŚWIAT
Filharmonia Dowcipu & Waldemar Malicki - FILMOWY ŚWIAT
Wirtuoz Waldemar Malicki wraz z oszałamiającą orkiestrą zapraszają na ekscytujące spotkanie z muzyką filmową.
Zobacz premierowy program Filharmonii Dowcipu, pełen niespodzianek, zaskakujących zwrotów akcji i fenomenalnej muzyki.
Gwarantujemy szereg atrakcji, począwszy od nieoczekiwanych umiejętności boksersko-pianistycznych Waldemara Malickiego, poprzez zaskakujące oryginalnością aranżacje Bernarda Chmielarza, aż po czarujące głosy solistów Anity Rywalskiej i Marcina Pomykały oraz niezwykłe umiejętności wokalne Agnieszki Twardowskiej, naszej gościni specjalnej.
Zapraszamy na premierowy program składający się z przebojów znanych z najlepszych filmów i seriali. Przygotuj się na niezapomniany wieczór z muzyką filmową, jakiej jeszcze nie słyszałeś, obfitującej w wirtuozerię i brawurowe interpretacje!
Gwarantujemy ucztę dla oczu i uszu najbardziej wymagających melomanów!
Słowo ze strony twórców:
„Na początku było pragnienie.
Pragnienie stworzenia ruchomych obrazów opowiadających historie i wzbudzających emocje.
Cel udało się zrealizować pod koniec XIX wieku i wtedy się okazało, że chociaż film może być niemy, to widz nie jest głuchy.
Dlatego pojawiła się muzyka filmowa, a wraz z nią emocje, które zostają z nami na lata.
Pierwotnie za oprawę muzyczną odpowiadał pianista i to on brał na siebie ciężar podkreślania nastroju filmu.
Dlatego dziś wraz z naszym wybornym pianistą, Waldemarem Malickim, nie tylko przyjrzymy się dokładnie muzyce filmowej, ale nawet wypróbujemy ją na nas samych.
Odkryjemy przed Wami różnorodne światy, a wśród nich muzyczno-filmową Amerykę, która spotka się z Polską, dzisiejszą i wczorajszą. Bo niezmiernie intryguje nas pytanie, jak odnalazłby się James Bond wśród czterech pancernych…
Chcemy wspólnie z Wami przeżywać filmowe tematy i wspominać muzyczne trendy. A to wszystko w stylu, który nasi widzowie zdążyli już poznać, pełnym niespodzianek, wirtuozerii i dobrej zabawy, w sposób godny Filharmonii Dowcipu!”.
Zapraszamy do kina Waldemara Malickiego i Filharmonii Dowcipu - bądź częścią tego widowiska!
Występują:
Fortepian - Waldemar Malicki
Dyrygent - Bernard Chmielarz
Sopran - Anita Rywalska
Tenor - Marcin Pomykała
Orkiestra dziewiętnastu najgorętszych muzyków i onieśmielających muzyczek
z gościnnym udziałem zniewalającej wokalistki, Agnieszki Twardowskiej
Wirtuoz Waldemar Malicki wraz z oszałamiającą orkiestrą zapraszają na ekscytujące spotkanie z muzyką filmową.
Zobacz premierowy program Filharmonii Dowcipu, pełen niespodzianek, zaskakujących zwrotów akcji i fenomenalnej muzyki.
Gwarantujemy szereg atrakcji, począwszy od nieoczekiwanych umiejętności boksersko-pianistycznych Waldemara Malickiego, poprzez zaskakujące oryginalnością aranżacje Bernarda Chmielarza, aż po czarujące głosy solistów Anity Rywalskiej i Marcina Pomykały oraz niezwykłe umiejętności wokalne Agnieszki Twardowskiej, naszej gościni specjalnej.
Zapraszamy na premierowy program składający się z przebojów znanych z najlepszych filmów i seriali. Przygotuj się na niezapomniany wieczór z muzyką filmową, jakiej jeszcze nie słyszałeś, obfitującej w wirtuozerię i brawurowe interpretacje!
Gwarantujemy ucztę dla oczu i uszu najbardziej wymagających melomanów!
Słowo ze strony twórców:
„Na początku było pragnienie.
Pragnienie stworzenia ruchomych obrazów opowiadających historie i wzbudzających emocje.
Cel udało się zrealizować pod koniec XIX wieku i wtedy się okazało, że chociaż film może być niemy, to widz nie jest głuchy.
Dlatego pojawiła się muzyka filmowa, a wraz z nią emocje, które zostają z nami na lata.
Pierwotnie za oprawę muzyczną odpowiadał pianista i to on brał na siebie ciężar podkreślania nastroju filmu.
Dlatego dziś wraz z naszym wybornym pianistą, Waldemarem Malickim, nie tylko przyjrzymy się dokładnie muzyce filmowej, ale nawet wypróbujemy ją na nas samych.
Odkryjemy przed Wami różnorodne światy, a wśród nich muzyczno-filmową Amerykę, która spotka się z Polską, dzisiejszą i wczorajszą. Bo niezmiernie intryguje nas pytanie, jak odnalazłby się James Bond wśród czterech pancernych…
Chcemy wspólnie z Wami przeżywać filmowe tematy i wspominać muzyczne trendy. A to wszystko w stylu, który nasi widzowie zdążyli już poznać, pełnym niespodzianek, wirtuozerii i dobrej zabawy, w sposób godny Filharmonii Dowcipu!”.
Zapraszamy do kina Waldemara Malickiego i Filharmonii Dowcipu - bądź częścią tego widowiska!
Występują:
Fortepian - Waldemar Malicki
Dyrygent - Bernard Chmielarz
Sopran - Anita Rywalska
Tenor - Marcin Pomykała
Orkiestra dziewiętnastu najgorętszych muzyków i onieśmielających muzyczek
z gościnnym udziałem zniewalającej wokalistki, Agnieszki Twardowskiej

MADAMA BUTTERFLY
Wprawdzie prapremiera w mediolańskiej La Scali 17 lutego 1904 roku nie przyniosła Pucciniemu specjalnego sukcesu, jednak druga realizacja– 28 maja tego samego roku w Brescii, rozpoczęła triumfalny pochód tej tragedii japońskiej w trzech aktach przez światowe sceny,pochód trwający do dziś – ku uciesze załzawionej publiczności. I czy bardziej wzruszają nas losy naiwnie zakochanej, egzotycznej gejszy, czy dramatyczna, "naładowana" emocjami muzyka Pucciniego – mamy okazję to sprawdzić. Obecna inscenizacja opery jest piątą realizacją w naszym Teatrze (w tym wersja koncertowa na scenie Teatru im.S.Jaracza w 2012 roku) i jesteśmy przekonani, że jak dotychczasowe, przyniesie widzom i wiele wzruszeń, i artystyczną satysfakcję.

MORZE
Nowy, autorski spektakl w koncepcie dramaturgicznym i choreograficznym jednego z najbardziej cenionych polskich artystów sztuki tańca Roberta Bondary. W warstwie muzycznej pojawi się m.in. muzyka „Morza” Debussiego czy „Cztery Morskie Interludia” z opery „Peter Grimes” Benjamina Brittena. Te kompozycje dają doskonałe możliwości by wydobyć różne oblicza morza, które sprawią, również, że natura opowie nam o stanach emocjonalnych.

MORZE - II Przedstawienie
Nowy, autorski spektakl w koncepcie dramaturgicznym i choreograficznym jednego z najbardziej cenionych polskich artystów sztuki tańca Roberta Bondary. W warstwie muzycznej pojawi się m.in. muzyka „Morza” Debussiego czy „Cztery Morskie Interludia” z opery „Peter Grimes” Benjamina Brittena. Te kompozycje dają doskonałe możliwości by wydobyć różne oblicza morza, które sprawią, również, że natura opowie nam o stanach emocjonalnych.

MORZE - PREMIERA
Nowy, autorski spektakl w koncepcie dramaturgicznym i choreograficznym jednego z najbardziej cenionych polskich artystów sztuki tańca Roberta Bondary. W warstwie muzycznej pojawi się m.in. muzyka „Morza” Debussiego czy „Cztery Morskie Interludia” z opery „Peter Grimes” Benjamina Brittena. Te kompozycje dają doskonałe możliwości by wydobyć różne oblicza morza, które sprawią, również, że natura opowie nam o stanach emocjonalnych.

NAPÓJ MIŁOSNY
Napój miłosny Gaetano Donizettiego, to dzieło, które przyniosło sławę kompozytorowi w całej Europie. O tym jak bardzo opera spodobała się publiczności może świadczyć fakt, że w kilka lat od prapremiery była już wystawiana w większości ówczesnych teatrów operowych. Powodzenie tego włoskiego klejnotu opery komicznej wynikało z jego nastrojowości, subtelności libretta i świeżości muzyki. Donizetti daje artystom okazję do zabłyśnięcia popisowymi partiami, każda z postaci prezentuje się sugestywnie i czytelnie, jednak jak na operę buffa przystało nie brak tam scen czysto komicznych, które wzbudzają salwy śmiechu. Arcydzieło stworzone przez Gaetana Donizettiego wyreżyseruje Wojciech Adamczyk, za pulpitem dyrygenckim stanie Marcin Nałęcz-Niesiołowski, kostiumy przygotuje Maria Balcerek a scenografię Marek Chowaniec, taki zestaw realizatorów gwarantuje spektakl przemyślany oraz przygotowany z pasją i humorem.
Nemorino główny bohater „Napoju miłosnego” to ulubiona rola samego Maestro Pavarottiego, a aria Nemorina „Una furtiva lagrima” to jedna z najsłynniejszych arii operowych w całych dziejach gatunku. Zanosi się zatem na to, że nowa inscenizacja tej opery w naszym teatrze nie będzie potrzebowała „napoju miłosnego”, żeby się w niej zakochać, tak zresztą jak i główni bohaterowie tej historii.
Nemorino główny bohater „Napoju miłosnego” to ulubiona rola samego Maestro Pavarottiego, a aria Nemorina „Una furtiva lagrima” to jedna z najsłynniejszych arii operowych w całych dziejach gatunku. Zanosi się zatem na to, że nowa inscenizacja tej opery w naszym teatrze nie będzie potrzebowała „napoju miłosnego”, żeby się w niej zakochać, tak zresztą jak i główni bohaterowie tej historii.

Opera na poduchach – muzyczne warsztaty edukacyjne
Opera na poduchach – muzyczne warsztaty edukacyjne
15 marca 2025 o godz. 12:30 (sobota) - salonik video
10 maja 2025 o godz. 12:30 (sobota) - salonik video
ilość biletów max. 25 / cena 30,00 zł bilet
Zapraszamy najmłodszych miłośników muzyki na zajęcia "Opera na poduchach". Jest to program edukacyjno-artystyczny dla dzieci w wieku 4-6 lat, który w formie zabawy wprowadza dzieci w świat teatru, opery i instrumentów. Zajęcia łączą w sobie elementy warsztatów muzycznych z podstawą wiedzy o instrumentach z orkiestry i teatrze operowym. Dzieci aktywnie uczestniczą w warsztatach, wykonują różne zabawy i uczą się pod pilnym okiem "Wróżki Melodi". Zajęcia odbywają się w specjalnej sali przeznaczonej do działań edukacyjnych. Taka aktywna zabawa w teatr nie tylko przynosi dzieciom twórczą rozrywkę, ale także zachęca do udziału w życiu kulturalnym w przyszłości. Zapraszamy!
15 marca 2025 o godz. 12:30 (sobota) - salonik video
10 maja 2025 o godz. 12:30 (sobota) - salonik video
ilość biletów max. 25 / cena 30,00 zł bilet
Zapraszamy najmłodszych miłośników muzyki na zajęcia "Opera na poduchach". Jest to program edukacyjno-artystyczny dla dzieci w wieku 4-6 lat, który w formie zabawy wprowadza dzieci w świat teatru, opery i instrumentów. Zajęcia łączą w sobie elementy warsztatów muzycznych z podstawą wiedzy o instrumentach z orkiestry i teatrze operowym. Dzieci aktywnie uczestniczą w warsztatach, wykonują różne zabawy i uczą się pod pilnym okiem "Wróżki Melodi". Zajęcia odbywają się w specjalnej sali przeznaczonej do działań edukacyjnych. Taka aktywna zabawa w teatr nie tylko przynosi dzieciom twórczą rozrywkę, ale także zachęca do udziału w życiu kulturalnym w przyszłości. Zapraszamy!

Opera na poduchach – plastyczne warsztaty edukacyjne
Opera na poduchach – plastyczne warsztaty edukacyjne
22 lutego 2025 o godz. 12:30 (sobota)
12 kwietnia 2025 o godz. 12:30 (sobota)
ilość biletów max. 25 / cena 30,00 zł bilet
opis:
Zapraszamy najmłodszych miłośników muzyki i plastyki na zajęcia "Opera na poduchach". Jest to program edukacyjno-artystyczny dla dzieci w wieku 4-6 lat, który w formie zabawy wprowadza dzieci w świat teatru, opery i baletu. Zajęcia łączą w sobie elementy warsztatów plastycznych z podstawą wiedzy o kostiumie i teatrze operowym. Dzieci aktywnie uczestniczą w warsztatach i samodzielnie wykonają, z kolorowych dodatków, projekt maski, kostiumów lub scenografii do wybranego spektaklu z repertuaru Teatru. Zajęcia odbywają się w specjalnej sali przeznaczonej do działań edukacyjnych. Taka aktywna zabawa w teatr nie tylko przynosi dzieciom twórczą rozrywkę, ale także zachęca do udziału w życiu kulturalnym w przyszłości.
22 lutego 2025 o godz. 12:30 (sobota)
12 kwietnia 2025 o godz. 12:30 (sobota)
ilość biletów max. 25 / cena 30,00 zł bilet
opis:
Zapraszamy najmłodszych miłośników muzyki i plastyki na zajęcia "Opera na poduchach". Jest to program edukacyjno-artystyczny dla dzieci w wieku 4-6 lat, który w formie zabawy wprowadza dzieci w świat teatru, opery i baletu. Zajęcia łączą w sobie elementy warsztatów plastycznych z podstawą wiedzy o kostiumie i teatrze operowym. Dzieci aktywnie uczestniczą w warsztatach i samodzielnie wykonają, z kolorowych dodatków, projekt maski, kostiumów lub scenografii do wybranego spektaklu z repertuaru Teatru. Zajęcia odbywają się w specjalnej sali przeznaczonej do działań edukacyjnych. Taka aktywna zabawa w teatr nie tylko przynosi dzieciom twórczą rozrywkę, ale także zachęca do udziału w życiu kulturalnym w przyszłości.

PRZYGODY PINOKIA
Opera familijna w dwóch aktach.
To kolejna już (po m.in. "Małym kominiarczyku" Brittena i "Jasiu i Małgosi" Humperincka) nasza propozycja operowa dla dziecięcej publiczności. Dobrze wszystkim zanana baśń Collodiego w muzyce Jonathana Dove’go znalazła wielobarwne odzwierciedlenie wokalne i instrumentalne jej fabuły, a charakterystyka poszczególnych postaci i sytuacji dramaturgicznych właśnie poprzez „trafiającą do ucha” muzykę zyskała i na klarowności, i na atrakcyjności. Nie brakuje w niej liryzmu i dowcipu, ilustracyjności i zaskakujących zmian nastroju i brzmienia w każdej kolejne scenie opery.
Ta dwuaktowa opera "Przygody Pinokia" powstała na zmówienie Opera North wraz z Sadler's Wells Theatre, a jej pierwszy pokaz miał miejsce 21 grudnia 2007 roku w Grand Theatre w Leeds. Spektakl wyreżyserowany przez Martina Duncana, pod kierownictwem muzycznym Davida Parry’ego spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem młodej publiczności a dorośli odnaleźli w muzyce Dove’a wiele fraz i wokalnych kreacji, satysfakcjonujących najwybredniejszych wielbicieli sztuki operowej. Łódzka premiera w Teatrze Wielkim (1 czerwca 2025) będzie nie tylko wspaniałym prezentem dla młodszej widowni; będzie także – w co mocno wierzymy – satysfakcjonującą przygodą operową dla dorosłej części publiczności, co potwierdzają dotychczasowe realizacje "Przygód Pinokia" na światowych scenach operowych. I mamy nadzieję, że potwierdzi to także nasza produkcja.
Od reżysera: „Przygód Pinokia” Jonathana Dove jest doskonałą propozycją na duży repertuarowy zespół. Historia jest klasyczna, a sytuacje sceniczne pełne humoru i zwrotów akcji. Atutem inscenizacji „Przygód Pinokia” będzie dużo ciekawych miejsc akcji, oryginalne kostiumy, dynamiczne chorografie, a przede wszystkim sugestywne aktorstwo. Spektakl familijny od 9 lat, ale też dla szkół.
To kolejna już (po m.in. "Małym kominiarczyku" Brittena i "Jasiu i Małgosi" Humperincka) nasza propozycja operowa dla dziecięcej publiczności. Dobrze wszystkim zanana baśń Collodiego w muzyce Jonathana Dove’go znalazła wielobarwne odzwierciedlenie wokalne i instrumentalne jej fabuły, a charakterystyka poszczególnych postaci i sytuacji dramaturgicznych właśnie poprzez „trafiającą do ucha” muzykę zyskała i na klarowności, i na atrakcyjności. Nie brakuje w niej liryzmu i dowcipu, ilustracyjności i zaskakujących zmian nastroju i brzmienia w każdej kolejne scenie opery.
Ta dwuaktowa opera "Przygody Pinokia" powstała na zmówienie Opera North wraz z Sadler's Wells Theatre, a jej pierwszy pokaz miał miejsce 21 grudnia 2007 roku w Grand Theatre w Leeds. Spektakl wyreżyserowany przez Martina Duncana, pod kierownictwem muzycznym Davida Parry’ego spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem młodej publiczności a dorośli odnaleźli w muzyce Dove’a wiele fraz i wokalnych kreacji, satysfakcjonujących najwybredniejszych wielbicieli sztuki operowej. Łódzka premiera w Teatrze Wielkim (1 czerwca 2025) będzie nie tylko wspaniałym prezentem dla młodszej widowni; będzie także – w co mocno wierzymy – satysfakcjonującą przygodą operową dla dorosłej części publiczności, co potwierdzają dotychczasowe realizacje "Przygód Pinokia" na światowych scenach operowych. I mamy nadzieję, że potwierdzi to także nasza produkcja.
Od reżysera: „Przygód Pinokia” Jonathana Dove jest doskonałą propozycją na duży repertuarowy zespół. Historia jest klasyczna, a sytuacje sceniczne pełne humoru i zwrotów akcji. Atutem inscenizacji „Przygód Pinokia” będzie dużo ciekawych miejsc akcji, oryginalne kostiumy, dynamiczne chorografie, a przede wszystkim sugestywne aktorstwo. Spektakl familijny od 9 lat, ale też dla szkół.

PRZYGODY PINOKIA - PREMIERA
Opera familijna w dwóch aktach
To kolejna już (po m.in. "Małym kominiarczyku" Brittena i "Jasiu i Małgosi" Humperincka) nasza propozycja operowa dla dziecięcej publiczności. Dobrze wszystkim zanana baśń Collodiego w muzyce Jonathana Dove’go znalazła wielobarwne odzwierciedlenie wokalne i instrumentalne jej fabuły, a charakterystyka poszczególnych postaci i sytuacji dramaturgicznych właśnie poprzez „trafiającą do ucha” muzykę zyskała i na klarowności, i na atrakcyjności. Nie brakuje w niej liryzmu i dowcipu, ilustracyjności i zaskakujących zmian nastroju i brzmienia w każdej kolejne scenie opery.
Ta dwuaktowa opera "Przygody Pinokia" powstała na zmówienie Opera North wraz z Sadler's Wells Theatre, a jej pierwszy pokaz miał miejsce 21 grudnia 2007 roku w Grand Theatre w Leeds. Spektakl wyreżyserowany przez Martina Duncana, pod kierownictwem muzycznym Davida Parry’ego spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem młodej publiczności a dorośli odnaleźli w muzyce Dove’a wiele fraz i wokalnych kreacji, satysfakcjonujących najwybredniejszych wielbicieli sztuki operowej. Łódzka premiera w Teatrze Wielkim (1 czerwca 2025) będzie nie tylko wspaniałym prezentem dla młodszej widowni; będzie także – w co mocno wierzymy – satysfakcjonującą przygodą operową dla dorosłej części publiczności, co potwierdzają dotychczasowe realizacje "Przygód Pinokia" na światowych scenach operowych. I mamy nadzieję, że potwierdzi to także nasza produkcja.
Od reżysera: „Przygód Pinokia” Jonathana Dove jest doskonałą propozycją na duży repertuarowy zespół. Historia jest klasyczna, a sytuacje sceniczne pełne humoru i zwrotów akcji. Atutem inscenizacji „Przygód Pinokia” będzie dużo ciekawych miejsc akcji, oryginalne kostiumy, dynamiczne chorografie, a przede wszystkim sugestywne aktorstwo. Spektakl familijny od 9 lat, ale też dla szkół.
To kolejna już (po m.in. "Małym kominiarczyku" Brittena i "Jasiu i Małgosi" Humperincka) nasza propozycja operowa dla dziecięcej publiczności. Dobrze wszystkim zanana baśń Collodiego w muzyce Jonathana Dove’go znalazła wielobarwne odzwierciedlenie wokalne i instrumentalne jej fabuły, a charakterystyka poszczególnych postaci i sytuacji dramaturgicznych właśnie poprzez „trafiającą do ucha” muzykę zyskała i na klarowności, i na atrakcyjności. Nie brakuje w niej liryzmu i dowcipu, ilustracyjności i zaskakujących zmian nastroju i brzmienia w każdej kolejne scenie opery.
Ta dwuaktowa opera "Przygody Pinokia" powstała na zmówienie Opera North wraz z Sadler's Wells Theatre, a jej pierwszy pokaz miał miejsce 21 grudnia 2007 roku w Grand Theatre w Leeds. Spektakl wyreżyserowany przez Martina Duncana, pod kierownictwem muzycznym Davida Parry’ego spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem młodej publiczności a dorośli odnaleźli w muzyce Dove’a wiele fraz i wokalnych kreacji, satysfakcjonujących najwybredniejszych wielbicieli sztuki operowej. Łódzka premiera w Teatrze Wielkim (1 czerwca 2025) będzie nie tylko wspaniałym prezentem dla młodszej widowni; będzie także – w co mocno wierzymy – satysfakcjonującą przygodą operową dla dorosłej części publiczności, co potwierdzają dotychczasowe realizacje "Przygód Pinokia" na światowych scenach operowych. I mamy nadzieję, że potwierdzi to także nasza produkcja.
Od reżysera: „Przygód Pinokia” Jonathana Dove jest doskonałą propozycją na duży repertuarowy zespół. Historia jest klasyczna, a sytuacje sceniczne pełne humoru i zwrotów akcji. Atutem inscenizacji „Przygód Pinokia” będzie dużo ciekawych miejsc akcji, oryginalne kostiumy, dynamiczne chorografie, a przede wszystkim sugestywne aktorstwo. Spektakl familijny od 9 lat, ale też dla szkół.

PRZYGODY PINOKIA - II przedstawienie
Opera familijna w dwóch aktach.
To kolejna już (po m.in. "Małym kominiarczyku" Brittena i "Jasiu i Małgosi" Humperincka) nasza propozycja operowa dla dziecięcej publiczności. Dobrze wszystkim zanana baśń Collodiego w muzyce Jonathana Dove’go znalazła wielobarwne odzwierciedlenie wokalne i instrumentalne jej fabuły, a charakterystyka poszczególnych postaci i sytuacji dramaturgicznych właśnie poprzez „trafiającą do ucha” muzykę zyskała i na klarowności, i na atrakcyjności. Nie brakuje w niej liryzmu i dowcipu, ilustracyjności i zaskakujących zmian nastroju i brzmienia w każdej kolejne scenie opery.
Ta dwuaktowa opera "Przygody Pinokia" powstała na zmówienie Opera North wraz z Sadler's Wells Theatre, a jej pierwszy pokaz miał miejsce 21 grudnia 2007 roku w Grand Theatre w Leeds. Spektakl wyreżyserowany przez Martina Duncana, pod kierownictwem muzycznym Davida Parry’ego spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem młodej publiczności a dorośli odnaleźli w muzyce Dove’a wiele fraz i wokalnych kreacji, satysfakcjonujących najwybredniejszych wielbicieli sztuki operowej. Łódzka premiera w Teatrze Wielkim (1 czerwca 2025) będzie nie tylko wspaniałym prezentem dla młodszej widowni; będzie także – w co mocno wierzymy – satysfakcjonującą przygodą operową dla dorosłej części publiczności, co potwierdzają dotychczasowe realizacje "Przygód Pinokia" na światowych scenach operowych. I mamy nadzieję, że potwierdzi to także nasza produkcja.
Od reżysera: „Przygód Pinokia” Jonathana Dove jest doskonałą propozycją na duży repertuarowy zespół. Historia jest klasyczna, a sytuacje sceniczne pełne humoru i zwrotów akcji. Atutem inscenizacji „Przygód Pinokia” będzie dużo ciekawych miejsc akcji, oryginalne kostiumy, dynamiczne chorografie, a przede wszystkim sugestywne aktorstwo. Spektakl familijny od 9 lat, ale też dla szkół.
To kolejna już (po m.in. "Małym kominiarczyku" Brittena i "Jasiu i Małgosi" Humperincka) nasza propozycja operowa dla dziecięcej publiczności. Dobrze wszystkim zanana baśń Collodiego w muzyce Jonathana Dove’go znalazła wielobarwne odzwierciedlenie wokalne i instrumentalne jej fabuły, a charakterystyka poszczególnych postaci i sytuacji dramaturgicznych właśnie poprzez „trafiającą do ucha” muzykę zyskała i na klarowności, i na atrakcyjności. Nie brakuje w niej liryzmu i dowcipu, ilustracyjności i zaskakujących zmian nastroju i brzmienia w każdej kolejne scenie opery.
Ta dwuaktowa opera "Przygody Pinokia" powstała na zmówienie Opera North wraz z Sadler's Wells Theatre, a jej pierwszy pokaz miał miejsce 21 grudnia 2007 roku w Grand Theatre w Leeds. Spektakl wyreżyserowany przez Martina Duncana, pod kierownictwem muzycznym Davida Parry’ego spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem młodej publiczności a dorośli odnaleźli w muzyce Dove’a wiele fraz i wokalnych kreacji, satysfakcjonujących najwybredniejszych wielbicieli sztuki operowej. Łódzka premiera w Teatrze Wielkim (1 czerwca 2025) będzie nie tylko wspaniałym prezentem dla młodszej widowni; będzie także – w co mocno wierzymy – satysfakcjonującą przygodą operową dla dorosłej części publiczności, co potwierdzają dotychczasowe realizacje "Przygód Pinokia" na światowych scenach operowych. I mamy nadzieję, że potwierdzi to także nasza produkcja.
Od reżysera: „Przygód Pinokia” Jonathana Dove jest doskonałą propozycją na duży repertuarowy zespół. Historia jest klasyczna, a sytuacje sceniczne pełne humoru i zwrotów akcji. Atutem inscenizacji „Przygód Pinokia” będzie dużo ciekawych miejsc akcji, oryginalne kostiumy, dynamiczne chorografie, a przede wszystkim sugestywne aktorstwo. Spektakl familijny od 9 lat, ale też dla szkół.

SOBOTY KAMERALNE - ZIELONO MI - Przeboje A. Osieckiej - koncert Zespołu Wokalnego Kameralni
31 maja 2025 | godz. 16:00
ZIELONO MI - PRZEBOJE AGNIESZKI OSIECKIEJ
Koncert Zespołu Wokalnego Kameralni
wykonawcy:
Aleksandra Borkiewicz-Cłapińska, Olga Maroszek, Dagny Konopacka-Maćkowiak, Ewelina Dachowska, Michał Jan Barański, Jan Okraska, Jan Szurgot
Największe przeboje Agnieszki Osieckiej w opracowaniu na zespół wokalny a capella autorstwa Aleksandry Wojtaszek.
ZIELONO MI - PRZEBOJE AGNIESZKI OSIECKIEJ
Koncert Zespołu Wokalnego Kameralni
wykonawcy:
Aleksandra Borkiewicz-Cłapińska, Olga Maroszek, Dagny Konopacka-Maćkowiak, Ewelina Dachowska, Michał Jan Barański, Jan Okraska, Jan Szurgot
Największe przeboje Agnieszki Osieckiej w opracowaniu na zespół wokalny a capella autorstwa Aleksandry Wojtaszek.

STRASZNY DWÓR
Opera w czterech aktach
STRASZNY DWÓR to nie tylko najdoskonalsze, od strony muzycznej, dzieło Moniuszki, ale także wysuwające się na czoło całej polskiej twórczości operowej XIX wieku. Świetna konstrukcja scen zespołowych, subtelna i zarazem barwna instrumentalizacja, niezwykła inwencja melodyczna i urzekająca atmosfera polskości to niepodważalne walory tego utworu.
Moniuszko ukończył swą piątą operę wkrótce po upadku powstania styczniowego, trudno więc się dziwić, że wkrótce przylgnęło do niej miano wielkiej manifestacji patriotycznej. Tuż po premierze STRASZNY DWÓR trafił na mur cenzury. Władze rosyjskie, obawiając się zamieszek, zdjęły go z afisza po trzech przedstawieniach. Oto dowód, jak na los opery mogą wpłynąć okoliczności zewnętrzne – bo choć w samym rysunku postaci można dopatrzyć się wpływu arcydzieł Fredry i Mickiewicza, całość jest niczym więcej, jak radosną, chwilami kpiącą, utrzymaną w duchu belcanta afirmacją zaściankowej polskości. Elementy folkloru, liczne wątki patriotyczne oraz atmosfera szlacheckiego dworu sprawiają, że dziś utwór ten uznaje się za polską operę narodową.
STRASZNY DWÓR to nie tylko najdoskonalsze, od strony muzycznej, dzieło Moniuszki, ale także wysuwające się na czoło całej polskiej twórczości operowej XIX wieku. Świetna konstrukcja scen zespołowych, subtelna i zarazem barwna instrumentalizacja, niezwykła inwencja melodyczna i urzekająca atmosfera polskości to niepodważalne walory tego utworu.
Moniuszko ukończył swą piątą operę wkrótce po upadku powstania styczniowego, trudno więc się dziwić, że wkrótce przylgnęło do niej miano wielkiej manifestacji patriotycznej. Tuż po premierze STRASZNY DWÓR trafił na mur cenzury. Władze rosyjskie, obawiając się zamieszek, zdjęły go z afisza po trzech przedstawieniach. Oto dowód, jak na los opery mogą wpłynąć okoliczności zewnętrzne – bo choć w samym rysunku postaci można dopatrzyć się wpływu arcydzieł Fredry i Mickiewicza, całość jest niczym więcej, jak radosną, chwilami kpiącą, utrzymaną w duchu belcanta afirmacją zaściankowej polskości. Elementy folkloru, liczne wątki patriotyczne oraz atmosfera szlacheckiego dworu sprawiają, że dziś utwór ten uznaje się za polską operę narodową.
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.