
GISELLE
Łódź 13.09.2025, g. 18:30
od 53.00 pln
Adolphe Adam
GISELLE
balet romantyczny w dwóch aktach
premiera 12 października 2024
autorskie opracowanie choreografii wg. Jeana Coralliego i Julesa Perrota - Zofia Rudnicka
kierownictwo muzyczne: Andriy Yurkevych
kostiumy, scenografia: Tatiana Kwiatkowska
reżyseria świateł: Maciej Igielski
praca z solistami baletu: Renata Smukała
„Giselle” to najbardziej typowy dla okresu romantycznego „balet z akcją”, który zachował się w światowym repertuarze do naszych czasów. Libretto, które napisali Jules-Henri Vernoy de Saint-Georges i Théophile Gautier, oparte jest na legendzie z gór Hercu o zjawach młodych dziewcząt zmarłych przed zamęściem i zwodzących młodzieńców tańcem. Temat, przedstawiający dzieje nieszczęśliwej miłości, odpowiada ideałom romantyzmu. Dramaturgia baletu eksponuje przede wszystkim rolę tytułową, która wymaga nie tylko umiejętności aktorskich, lecz przede wszystkim wyczucia stylu baletu romantycznego. Tytuł ten wystawiają wszystkie największe teatry świata, a każda z najlepszych balerin chce go mieć w swoim repertuarze. W naszym Teatrze będzie to trzecia premiera tego tytułu, poprzednie odbyły się kolejno w 1979 roku w choreografii Jarosława Piaseckiego i w 2003 w choreografii Roberta Streinera. Długo wyczekiwana w Łodzi pozycja klasycznego baletu na pewno spotka się z zainteresowaniem widzów.
GISELLE
balet romantyczny w dwóch aktach
premiera 12 października 2024
autorskie opracowanie choreografii wg. Jeana Coralliego i Julesa Perrota - Zofia Rudnicka
kierownictwo muzyczne: Andriy Yurkevych
kostiumy, scenografia: Tatiana Kwiatkowska
reżyseria świateł: Maciej Igielski
praca z solistami baletu: Renata Smukała
„Giselle” to najbardziej typowy dla okresu romantycznego „balet z akcją”, który zachował się w światowym repertuarze do naszych czasów. Libretto, które napisali Jules-Henri Vernoy de Saint-Georges i Théophile Gautier, oparte jest na legendzie z gór Hercu o zjawach młodych dziewcząt zmarłych przed zamęściem i zwodzących młodzieńców tańcem. Temat, przedstawiający dzieje nieszczęśliwej miłości, odpowiada ideałom romantyzmu. Dramaturgia baletu eksponuje przede wszystkim rolę tytułową, która wymaga nie tylko umiejętności aktorskich, lecz przede wszystkim wyczucia stylu baletu romantycznego. Tytuł ten wystawiają wszystkie największe teatry świata, a każda z najlepszych balerin chce go mieć w swoim repertuarze. W naszym Teatrze będzie to trzecia premiera tego tytułu, poprzednie odbyły się kolejno w 1979 roku w choreografii Jarosława Piaseckiego i w 2003 w choreografii Roberta Streinera. Długo wyczekiwana w Łodzi pozycja klasycznego baletu na pewno spotka się z zainteresowaniem widzów.

Cykl koncertów familijnych - BEMOLEK POZNAJE MUZYKĘ
Łódź 14.09.2025, g. 12:00
od 32.00 pln
W Teatrze Wielkim w Łodzi przypadkiem ląduje kosmita! Okazuje się, że jego niesamowicie skomplikowany statek kosmiczny nie napędza zwykłe paliwo, ale muzyka, jednakże taka, której na ziemi nie ma. Nasz gość musi, zatem czym prędzej nauczyć się naszej – ziemskiej muzyki, aby odpowiednio zmodyfikować działanie silników, po czym zatankować statek i móc dalej lecieć, przemierzać i badać Wszechświat.
Na miejsce spotkania (wyrwane z innego spektaklu) zostają sprowadzone artystki – Patrycja Krzeszowska, Olga Maroszek oraz Marta Macierzyńska. Dzięki nim, niespodziewany gość, o imieniu Bemolek, będzie mógł poznać elementy dzieła muzycznego, takie jak melodia, rytm, nastrój, dynamika, czy tempo. Jednak, choć jest naprawdę mądry i ma niesamowite poczucie humoru, to nieco się myli, robi sporo błędów i jest to dla niego trochę kłopotliwe.
Byłoby zatem wspaniale, gdyby wszyscy uczestnicy spotkania, na czele z Publicznością, zechcieli mu pomagać, aby poznał muzykę i mógł właściwie wyregulować silniki.
Na to interesujące spotkanie z kosmicznym gościem zapraszamy wspólnie z Cezarym Kurowskim autorem muzyki i tekstów, Patrycją Krzeszowską, Olgą Maroszek, Martą Macierzyńską oraz Bemolkiem, czyli Beatą Brożek-Grabarczyk.
A czy Wy znacie wszystkie muzyczne nazwy i pojęcia?
Jeśli nie to zapraszamy 14 września 2025 roku na godz. 12:00 do Teatru Wielkiego w Łodzi. A jeśli znacie, to tym bardziej zapraszamy, pomożecie Bemolkowi naładować silniki.
Do zobaczenia!
Na miejsce spotkania (wyrwane z innego spektaklu) zostają sprowadzone artystki – Patrycja Krzeszowska, Olga Maroszek oraz Marta Macierzyńska. Dzięki nim, niespodziewany gość, o imieniu Bemolek, będzie mógł poznać elementy dzieła muzycznego, takie jak melodia, rytm, nastrój, dynamika, czy tempo. Jednak, choć jest naprawdę mądry i ma niesamowite poczucie humoru, to nieco się myli, robi sporo błędów i jest to dla niego trochę kłopotliwe.
Byłoby zatem wspaniale, gdyby wszyscy uczestnicy spotkania, na czele z Publicznością, zechcieli mu pomagać, aby poznał muzykę i mógł właściwie wyregulować silniki.
Na to interesujące spotkanie z kosmicznym gościem zapraszamy wspólnie z Cezarym Kurowskim autorem muzyki i tekstów, Patrycją Krzeszowską, Olgą Maroszek, Martą Macierzyńską oraz Bemolkiem, czyli Beatą Brożek-Grabarczyk.
A czy Wy znacie wszystkie muzyczne nazwy i pojęcia?
Jeśli nie to zapraszamy 14 września 2025 roku na godz. 12:00 do Teatru Wielkiego w Łodzi. A jeśli znacie, to tym bardziej zapraszamy, pomożecie Bemolkowi naładować silniki.
Do zobaczenia!

GISELLE
Łódź 14.09.2025, g. 17:00
od 53.00 pln
Adolphe Adam
GISELLE
balet romantyczny w dwóch aktach
premiera 12 października 2024
autorskie opracowanie choreografii wg. Jeana Coralliego i Julesa Perrota - Zofia Rudnicka
kierownictwo muzyczne: Andriy Yurkevych
kostiumy, scenografia: Tatiana Kwiatkowska
reżyseria świateł: Maciej Igielski
praca z solistami baletu: Renata Smukała
„Giselle” to najbardziej typowy dla okresu romantycznego „balet z akcją”, który zachował się w światowym repertuarze do naszych czasów. Libretto, które napisali Jules-Henri Vernoy de Saint-Georges i Théophile Gautier, oparte jest na legendzie z gór Hercu o zjawach młodych dziewcząt zmarłych przed zamęściem i zwodzących młodzieńców tańcem. Temat, przedstawiający dzieje nieszczęśliwej miłości, odpowiada ideałom romantyzmu. Dramaturgia baletu eksponuje przede wszystkim rolę tytułową, która wymaga nie tylko umiejętności aktorskich, lecz przede wszystkim wyczucia stylu baletu romantycznego. Tytuł ten wystawiają wszystkie największe teatry świata, a każda z najlepszych balerin chce go mieć w swoim repertuarze. W naszym Teatrze będzie to trzecia premiera tego tytułu, poprzednie odbyły się kolejno w 1979 roku w choreografii Jarosława Piaseckiego i w 2003 w choreografii Roberta Streinera. Długo wyczekiwana w Łodzi pozycja klasycznego baletu na pewno spotka się z zainteresowaniem widzów.
GISELLE
balet romantyczny w dwóch aktach
premiera 12 października 2024
autorskie opracowanie choreografii wg. Jeana Coralliego i Julesa Perrota - Zofia Rudnicka
kierownictwo muzyczne: Andriy Yurkevych
kostiumy, scenografia: Tatiana Kwiatkowska
reżyseria świateł: Maciej Igielski
praca z solistami baletu: Renata Smukała
„Giselle” to najbardziej typowy dla okresu romantycznego „balet z akcją”, który zachował się w światowym repertuarze do naszych czasów. Libretto, które napisali Jules-Henri Vernoy de Saint-Georges i Théophile Gautier, oparte jest na legendzie z gór Hercu o zjawach młodych dziewcząt zmarłych przed zamęściem i zwodzących młodzieńców tańcem. Temat, przedstawiający dzieje nieszczęśliwej miłości, odpowiada ideałom romantyzmu. Dramaturgia baletu eksponuje przede wszystkim rolę tytułową, która wymaga nie tylko umiejętności aktorskich, lecz przede wszystkim wyczucia stylu baletu romantycznego. Tytuł ten wystawiają wszystkie największe teatry świata, a każda z najlepszych balerin chce go mieć w swoim repertuarze. W naszym Teatrze będzie to trzecia premiera tego tytułu, poprzednie odbyły się kolejno w 1979 roku w choreografii Jarosława Piaseckiego i w 2003 w choreografii Roberta Streinera. Długo wyczekiwana w Łodzi pozycja klasycznego baletu na pewno spotka się z zainteresowaniem widzów.

BOLERO/CARMINA BURANA
Łódź 27.09.2025, g. 18:30
od 65.00 pln
Wieczór baletowy
Utwory dwóch wspaniałych kompozytorów jednego wieczoru – to już jest wydarzeniem wyjątkowym! Spotkanie muzyki do Bolera Mauricego Ravela z uwielbianą przez publiczność kantatą Carla Orffa Carmina burana – w dwuczęściowym wieczorze baletowym, gwarantuje duże emocje, a że dodatkowo owe kompozycje można będzie „zobaczyć”, to niezapomniane wrażenia artystyczne i przeżycia duchowe – zapewnione.
Choreografowie: Jacek Przybyłowicz – Bolero i Tamás Juronics – Carmina burana, każdy na swój sposób, nie tylko przekładają muzyczne frazy na taneczne pas, ale w obu kompozycjach odnajdują obrazy „z życia wzięte”, żywych bohaterów z ich emocjami, rozterkami i egzystencjalnymi dylematami; postacie jakże nam bliskie, bo bardzo podobne każdemu z nas.
Ten wieczór baletowy to przede wszystkim barwny psychologicznie teatr, w którym ruch i taniec jest – choć podstawowym – to nie jedynym środkiem wyrazu. Ale na pewno najefektowniejszym!
Zapraszamy
Utwory dwóch wspaniałych kompozytorów jednego wieczoru – to już jest wydarzeniem wyjątkowym! Spotkanie muzyki do Bolera Mauricego Ravela z uwielbianą przez publiczność kantatą Carla Orffa Carmina burana – w dwuczęściowym wieczorze baletowym, gwarantuje duże emocje, a że dodatkowo owe kompozycje można będzie „zobaczyć”, to niezapomniane wrażenia artystyczne i przeżycia duchowe – zapewnione.
Choreografowie: Jacek Przybyłowicz – Bolero i Tamás Juronics – Carmina burana, każdy na swój sposób, nie tylko przekładają muzyczne frazy na taneczne pas, ale w obu kompozycjach odnajdują obrazy „z życia wzięte”, żywych bohaterów z ich emocjami, rozterkami i egzystencjalnymi dylematami; postacie jakże nam bliskie, bo bardzo podobne każdemu z nas.
Ten wieczór baletowy to przede wszystkim barwny psychologicznie teatr, w którym ruch i taniec jest – choć podstawowym – to nie jedynym środkiem wyrazu. Ale na pewno najefektowniejszym!
Zapraszamy

Cykl koncertów familijnych - AKADEMIA WRÓŻKI MELODI - STYLE MUZYCZNE
Łódź 28.09.2025, g. 12:00
od 27.00 pln

BOLERO/CARMINA BURANA
Łódź 28.09.2025, g. 17:00
od 65.00 pln
Wieczór baletowy
Utwory dwóch wspaniałych kompozytorów jednego wieczoru – to już jest wydarzeniem wyjątkowym! Spotkanie muzyki do Bolera Mauricego Ravela z uwielbianą przez publiczność kantatą Carla Orffa Carmina burana – w dwuczęściowym wieczorze baletowym, gwarantuje duże emocje, a że dodatkowo owe kompozycje można będzie „zobaczyć”, to niezapomniane wrażenia artystyczne i przeżycia duchowe – zapewnione.
Choreografowie: Jacek Przybyłowicz – Bolero i Tamás Juronics – Carmina burana, każdy na swój sposób, nie tylko przekładają muzyczne frazy na taneczne pas, ale w obu kompozycjach odnajdują obrazy „z życia wzięte”, żywych bohaterów z ich emocjami, rozterkami i egzystencjalnymi dylematami; postacie jakże nam bliskie, bo bardzo podobne każdemu z nas.
Ten wieczór baletowy to przede wszystkim barwny psychologicznie teatr, w którym ruch i taniec jest – choć podstawowym – to nie jedynym środkiem wyrazu. Ale na pewno najefektowniejszym!
Zapraszamy
Utwory dwóch wspaniałych kompozytorów jednego wieczoru – to już jest wydarzeniem wyjątkowym! Spotkanie muzyki do Bolera Mauricego Ravela z uwielbianą przez publiczność kantatą Carla Orffa Carmina burana – w dwuczęściowym wieczorze baletowym, gwarantuje duże emocje, a że dodatkowo owe kompozycje można będzie „zobaczyć”, to niezapomniane wrażenia artystyczne i przeżycia duchowe – zapewnione.
Choreografowie: Jacek Przybyłowicz – Bolero i Tamás Juronics – Carmina burana, każdy na swój sposób, nie tylko przekładają muzyczne frazy na taneczne pas, ale w obu kompozycjach odnajdują obrazy „z życia wzięte”, żywych bohaterów z ich emocjami, rozterkami i egzystencjalnymi dylematami; postacie jakże nam bliskie, bo bardzo podobne każdemu z nas.
Ten wieczór baletowy to przede wszystkim barwny psychologicznie teatr, w którym ruch i taniec jest – choć podstawowym – to nie jedynym środkiem wyrazu. Ale na pewno najefektowniejszym!
Zapraszamy