
"NOC W PARYŻU"/"NUIT A PARIS" - KONCERT SYLWESTROWO-NOWOROCZNY NA BIS
Łódź 03.01.2026, g. 18:30
od 168.00 pln

"NOC W PARYŻU"/"NUIT A PARIS" - KONCERT SYLWESTROWO-NOWOROCZNY NA BIS
Łódź 04.01.2026, g. 17:00
od 168.00 pln

Cykl koncertów familijnych -HAKUNA MATATA 2
Łódź 07.01.2026, g. 11:00
od 27.00 pln
HAKUNA MATATA 2
Zapraszamy najmłodszych widzów z rodzicami, babciami, dziadkami, ciociami i wujkami na kolejną odsłonę HAKUNA MATATA, koncertu z cyklu Niedzielne poranki, na którym usłyszycie drugą część piosenek – hitów z filmów dla dzieci.
Nasz teatralny zespół Kameralni w składzie: Aleksandra Borkiewicz-Cłapińska, Dagny Konopacka-Maćkowiak, Olga Maroszek, Joanna Skoblewska, Krzysztof Pilch, Jan Szurgot, Jan Okraska oraz Emanuel Ratajczyk przy fortepianie - z pewnością dostarczy Państwu moc wrażeń artystycznych, bo to, że utwory dedykowane są dzieciom wcale nie oznacza, że i nieco starsze pokolenie nie znajdzie w nich czegoś dla siebie, wspominając tym samym piękne chwile z własnego życia. Czy na przebojach filmowych się zakończy, przekonają się Państwo sami, bo nasi Kameralni mają w zanadrzu wiele zaskakujących „numerów” wokalno-muzycznych i to w interpretacjach, które często odbiegają od utartych schematów. Zapraszamy, bo udany poranek zwłaszcza niedzielny to dobry początek dnia. Przekonajmy się wspólnie…
Zapraszamy najmłodszych widzów z rodzicami, babciami, dziadkami, ciociami i wujkami na kolejną odsłonę HAKUNA MATATA, koncertu z cyklu Niedzielne poranki, na którym usłyszycie drugą część piosenek – hitów z filmów dla dzieci.
Nasz teatralny zespół Kameralni w składzie: Aleksandra Borkiewicz-Cłapińska, Dagny Konopacka-Maćkowiak, Olga Maroszek, Joanna Skoblewska, Krzysztof Pilch, Jan Szurgot, Jan Okraska oraz Emanuel Ratajczyk przy fortepianie - z pewnością dostarczy Państwu moc wrażeń artystycznych, bo to, że utwory dedykowane są dzieciom wcale nie oznacza, że i nieco starsze pokolenie nie znajdzie w nich czegoś dla siebie, wspominając tym samym piękne chwile z własnego życia. Czy na przebojach filmowych się zakończy, przekonają się Państwo sami, bo nasi Kameralni mają w zanadrzu wiele zaskakujących „numerów” wokalno-muzycznych i to w interpretacjach, które często odbiegają od utartych schematów. Zapraszamy, bo udany poranek zwłaszcza niedzielny to dobry początek dnia. Przekonajmy się wspólnie…

Cykl koncertów familijnych -HAKUNA MATATA 2
Łódź 13.01.2026, g. 11:00
od 27.00 pln
HAKUNA MATATA 2
Zapraszamy najmłodszych widzów z rodzicami, babciami, dziadkami, ciociami i wujkami na kolejną odsłonę HAKUNA MATATA, koncertu z cyklu Niedzielne poranki, na którym usłyszycie drugą część piosenek – hitów z filmów dla dzieci.
Nasz teatralny zespół Kameralni w składzie: Aleksandra Borkiewicz-Cłapińska, Dagny Konopacka-Maćkowiak, Olga Maroszek, Joanna Skoblewska, Krzysztof Pilch, Jan Szurgot, Jan Okraska oraz Emanuel Ratajczyk przy fortepianie - z pewnością dostarczy Państwu moc wrażeń artystycznych, bo to, że utwory dedykowane są dzieciom wcale nie oznacza, że i nieco starsze pokolenie nie znajdzie w nich czegoś dla siebie, wspominając tym samym piękne chwile z własnego życia. Czy na przebojach filmowych się zakończy, przekonają się Państwo sami, bo nasi Kameralni mają w zanadrzu wiele zaskakujących „numerów” wokalno-muzycznych i to w interpretacjach, które często odbiegają od utartych schematów. Zapraszamy, bo udany poranek zwłaszcza niedzielny to dobry początek dnia. Przekonajmy się wspólnie…
Zapraszamy najmłodszych widzów z rodzicami, babciami, dziadkami, ciociami i wujkami na kolejną odsłonę HAKUNA MATATA, koncertu z cyklu Niedzielne poranki, na którym usłyszycie drugą część piosenek – hitów z filmów dla dzieci.
Nasz teatralny zespół Kameralni w składzie: Aleksandra Borkiewicz-Cłapińska, Dagny Konopacka-Maćkowiak, Olga Maroszek, Joanna Skoblewska, Krzysztof Pilch, Jan Szurgot, Jan Okraska oraz Emanuel Ratajczyk przy fortepianie - z pewnością dostarczy Państwu moc wrażeń artystycznych, bo to, że utwory dedykowane są dzieciom wcale nie oznacza, że i nieco starsze pokolenie nie znajdzie w nich czegoś dla siebie, wspominając tym samym piękne chwile z własnego życia. Czy na przebojach filmowych się zakończy, przekonają się Państwo sami, bo nasi Kameralni mają w zanadrzu wiele zaskakujących „numerów” wokalno-muzycznych i to w interpretacjach, które często odbiegają od utartych schematów. Zapraszamy, bo udany poranek zwłaszcza niedzielny to dobry początek dnia. Przekonajmy się wspólnie…

KRÓLEWNA ŚNIEŻKA I SIEDMIU KRASNOLUDKÓW
Łódź 16.01.2026, g. 11:00
od 53.00 pln
Królewna Śnieżka to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja przygotowana przez Teatr Wielki w Łodzi od lat bawi i wzrusza dzieci. Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę (nawet w bajce znajdzie się jakiś zły charakter), Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji. I mimo że Śnieżka zjada zatrute jabłko, wszystko dobrze się kończy. Ta bajka jest dla dzieci od lat 4 do …, bo dorośli też znajdą w niej coś ciekawego.

KRÓLEWNA ŚNIEŻKA I SIEDMIU KRASNOLUDKÓW
Łódź 16.01.2026, g. 18:30
od 53.00 pln
Królewna Śnieżka to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja przygotowana przez Teatr Wielki w Łodzi od lat bawi i wzrusza dzieci. Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę (nawet w bajce znajdzie się jakiś zły charakter), Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji. I mimo że Śnieżka zjada zatrute jabłko, wszystko dobrze się kończy. Ta bajka jest dla dzieci od lat 4 do …, bo dorośli też znajdą w niej coś ciekawego.

KRÓLEWNA ŚNIEŻKA I SIEDMIU KRASNOLUDKÓW
Łódź 17.01.2026, g. 18:30
od 53.00 pln
Królewna Śnieżka to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja przygotowana przez Teatr Wielki w Łodzi od lat bawi i wzrusza dzieci. Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę (nawet w bajce znajdzie się jakiś zły charakter), Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji. I mimo że Śnieżka zjada zatrute jabłko, wszystko dobrze się kończy. Ta bajka jest dla dzieci od lat 4 do …, bo dorośli też znajdą w niej coś ciekawego.

KRÓLEWNA ŚNIEŻKA I SIEDMIU KRASNOLUDKÓW
Łódź 18.01.2026, g. 17:00
od 53.00 pln
Królewna Śnieżka to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja przygotowana przez Teatr Wielki w Łodzi od lat bawi i wzrusza dzieci. Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę (nawet w bajce znajdzie się jakiś zły charakter), Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji. I mimo że Śnieżka zjada zatrute jabłko, wszystko dobrze się kończy. Ta bajka jest dla dzieci od lat 4 do …, bo dorośli też znajdą w niej coś ciekawego.

ZEMSTA NIETOPERZA
Łódź 23.01.2026, g. 18:30
od 65.00 pln
ZEMSTA NIETOPERZA nie jest operetką najlepszą. Jest ona właśnie operetką, arcydziełem tego gatunku – tymi słowami Felix Weingartner, austriacki dyrygent, kompozytor i pianista z przełomu XIX i XX wieku oraz wielki znawca operetki, określił dzieło Johanna Straussa II. Jeśli dodać do tych słów autorytet Gustava Mahlera, który osobiście dyrygował ZEMSTĄ NIETOPERZA, dając tym samym nieśmiertelny wzór dla wszystkich przyszłych jej interpretacji, trudno o lepsze rekomendacje.
Inscenizacja Teatru Wielkiego w Łodzi ma jeszcze co najmniej dwa dodatkowe atuty: mistrza Juliana Tuwima, autora polskiego przekładu libretta oraz realizatora produkcji Giorgia Madię – światowej renomy artystę, autora znakomitych scenicznych wizji, jak choćby w OPOWIEŚCIACH HOFFMANNA czy w doskonale znanym łódzkiej publiczności, skrzącym dowcipem KOPCIUSZKU.
Sam Johann Strauss, mistrz walca wiedeńskiego, pokazał w ZEMŚCIE swoje wielkie poczucie humoru, instrumentacyjny dowcip i muzyczną charakterystykę postaci – bohaterów, którzy w tej arcyzabawnej, ale wcale nie nonsensownej układance zdarzeń i charakterów, dwoją się i troją, by wprowadzić widza w jak najlepszy nastrój. Jest wreszcie to „cudowne dziecko” Straussa barwną listą przebojów, z których każdy jest muzyczną i wokalną perełką, okazją dla wirtuozowskich popisów dla wykonawców.
A jeśli za mistrzowskie dzieło biorą się mistrzowie, w tym znany z maestrii dyrygenckiej i poczucia humoru Tadeusz Kozłowski, to wyjście jest jedno: koniecznie trzeba być świadkiem tego wydarzenia!
Inscenizacja Teatru Wielkiego w Łodzi ma jeszcze co najmniej dwa dodatkowe atuty: mistrza Juliana Tuwima, autora polskiego przekładu libretta oraz realizatora produkcji Giorgia Madię – światowej renomy artystę, autora znakomitych scenicznych wizji, jak choćby w OPOWIEŚCIACH HOFFMANNA czy w doskonale znanym łódzkiej publiczności, skrzącym dowcipem KOPCIUSZKU.
Sam Johann Strauss, mistrz walca wiedeńskiego, pokazał w ZEMŚCIE swoje wielkie poczucie humoru, instrumentacyjny dowcip i muzyczną charakterystykę postaci – bohaterów, którzy w tej arcyzabawnej, ale wcale nie nonsensownej układance zdarzeń i charakterów, dwoją się i troją, by wprowadzić widza w jak najlepszy nastrój. Jest wreszcie to „cudowne dziecko” Straussa barwną listą przebojów, z których każdy jest muzyczną i wokalną perełką, okazją dla wirtuozowskich popisów dla wykonawców.
A jeśli za mistrzowskie dzieło biorą się mistrzowie, w tym znany z maestrii dyrygenckiej i poczucia humoru Tadeusz Kozłowski, to wyjście jest jedno: koniecznie trzeba być świadkiem tego wydarzenia!

ZEMSTA NIETOPERZA
Łódź 24.01.2026, g. 18:30
od 65.00 pln
ZEMSTA NIETOPERZA nie jest operetką najlepszą. Jest ona właśnie operetką, arcydziełem tego gatunku – tymi słowami Felix Weingartner, austriacki dyrygent, kompozytor i pianista z przełomu XIX i XX wieku oraz wielki znawca operetki, określił dzieło Johanna Straussa II. Jeśli dodać do tych słów autorytet Gustava Mahlera, który osobiście dyrygował ZEMSTĄ NIETOPERZA, dając tym samym nieśmiertelny wzór dla wszystkich przyszłych jej interpretacji, trudno o lepsze rekomendacje.
Inscenizacja Teatru Wielkiego w Łodzi ma jeszcze co najmniej dwa dodatkowe atuty: mistrza Juliana Tuwima, autora polskiego przekładu libretta oraz realizatora produkcji Giorgia Madię – światowej renomy artystę, autora znakomitych scenicznych wizji, jak choćby w OPOWIEŚCIACH HOFFMANNA czy w doskonale znanym łódzkiej publiczności, skrzącym dowcipem KOPCIUSZKU.
Sam Johann Strauss, mistrz walca wiedeńskiego, pokazał w ZEMŚCIE swoje wielkie poczucie humoru, instrumentacyjny dowcip i muzyczną charakterystykę postaci – bohaterów, którzy w tej arcyzabawnej, ale wcale nie nonsensownej układance zdarzeń i charakterów, dwoją się i troją, by wprowadzić widza w jak najlepszy nastrój. Jest wreszcie to „cudowne dziecko” Straussa barwną listą przebojów, z których każdy jest muzyczną i wokalną perełką, okazją dla wirtuozowskich popisów dla wykonawców.
A jeśli za mistrzowskie dzieło biorą się mistrzowie, w tym znany z maestrii dyrygenckiej i poczucia humoru Tadeusz Kozłowski, to wyjście jest jedno: koniecznie trzeba być świadkiem tego wydarzenia!
Inscenizacja Teatru Wielkiego w Łodzi ma jeszcze co najmniej dwa dodatkowe atuty: mistrza Juliana Tuwima, autora polskiego przekładu libretta oraz realizatora produkcji Giorgia Madię – światowej renomy artystę, autora znakomitych scenicznych wizji, jak choćby w OPOWIEŚCIACH HOFFMANNA czy w doskonale znanym łódzkiej publiczności, skrzącym dowcipem KOPCIUSZKU.
Sam Johann Strauss, mistrz walca wiedeńskiego, pokazał w ZEMŚCIE swoje wielkie poczucie humoru, instrumentacyjny dowcip i muzyczną charakterystykę postaci – bohaterów, którzy w tej arcyzabawnej, ale wcale nie nonsensownej układance zdarzeń i charakterów, dwoją się i troją, by wprowadzić widza w jak najlepszy nastrój. Jest wreszcie to „cudowne dziecko” Straussa barwną listą przebojów, z których każdy jest muzyczną i wokalną perełką, okazją dla wirtuozowskich popisów dla wykonawców.
A jeśli za mistrzowskie dzieło biorą się mistrzowie, w tym znany z maestrii dyrygenckiej i poczucia humoru Tadeusz Kozłowski, to wyjście jest jedno: koniecznie trzeba być świadkiem tego wydarzenia!

Cykl koncertów familijnych: KONCERT KARNAWAŁOWY - Chór Dziecięcy Teatru Wielkiego w Łodzi
Łódź 25.01.2026, g. 12:00
od 27.00 pln

ZEMSTA NIETOPERZA
Łódź 25.01.2026, g. 17:00
od 65.00 pln
ZEMSTA NIETOPERZA nie jest operetką najlepszą. Jest ona właśnie operetką, arcydziełem tego gatunku – tymi słowami Felix Weingartner, austriacki dyrygent, kompozytor i pianista z przełomu XIX i XX wieku oraz wielki znawca operetki, określił dzieło Johanna Straussa II. Jeśli dodać do tych słów autorytet Gustava Mahlera, który osobiście dyrygował ZEMSTĄ NIETOPERZA, dając tym samym nieśmiertelny wzór dla wszystkich przyszłych jej interpretacji, trudno o lepsze rekomendacje.
Inscenizacja Teatru Wielkiego w Łodzi ma jeszcze co najmniej dwa dodatkowe atuty: mistrza Juliana Tuwima, autora polskiego przekładu libretta oraz realizatora produkcji Giorgia Madię – światowej renomy artystę, autora znakomitych scenicznych wizji, jak choćby w OPOWIEŚCIACH HOFFMANNA czy w doskonale znanym łódzkiej publiczności, skrzącym dowcipem KOPCIUSZKU.
Sam Johann Strauss, mistrz walca wiedeńskiego, pokazał w ZEMŚCIE swoje wielkie poczucie humoru, instrumentacyjny dowcip i muzyczną charakterystykę postaci – bohaterów, którzy w tej arcyzabawnej, ale wcale nie nonsensownej układance zdarzeń i charakterów, dwoją się i troją, by wprowadzić widza w jak najlepszy nastrój. Jest wreszcie to „cudowne dziecko” Straussa barwną listą przebojów, z których każdy jest muzyczną i wokalną perełką, okazją dla wirtuozowskich popisów dla wykonawców.
A jeśli za mistrzowskie dzieło biorą się mistrzowie, w tym znany z maestrii dyrygenckiej i poczucia humoru Tadeusz Kozłowski, to wyjście jest jedno: koniecznie trzeba być świadkiem tego wydarzenia!
Inscenizacja Teatru Wielkiego w Łodzi ma jeszcze co najmniej dwa dodatkowe atuty: mistrza Juliana Tuwima, autora polskiego przekładu libretta oraz realizatora produkcji Giorgia Madię – światowej renomy artystę, autora znakomitych scenicznych wizji, jak choćby w OPOWIEŚCIACH HOFFMANNA czy w doskonale znanym łódzkiej publiczności, skrzącym dowcipem KOPCIUSZKU.
Sam Johann Strauss, mistrz walca wiedeńskiego, pokazał w ZEMŚCIE swoje wielkie poczucie humoru, instrumentacyjny dowcip i muzyczną charakterystykę postaci – bohaterów, którzy w tej arcyzabawnej, ale wcale nie nonsensownej układance zdarzeń i charakterów, dwoją się i troją, by wprowadzić widza w jak najlepszy nastrój. Jest wreszcie to „cudowne dziecko” Straussa barwną listą przebojów, z których każdy jest muzyczną i wokalną perełką, okazją dla wirtuozowskich popisów dla wykonawców.
A jeśli za mistrzowskie dzieło biorą się mistrzowie, w tym znany z maestrii dyrygenckiej i poczucia humoru Tadeusz Kozłowski, to wyjście jest jedno: koniecznie trzeba być świadkiem tego wydarzenia!

ROMEO I JULIA
Łódź 30.01.2026, g. 18:30
od 65.00 pln
ROMEO I JULIA
Symfonia dramatyczna op. 17, H. 77 (1839)
libretto Emile Deschamps według Williama Szekspira
prapremiera, Opéra Bastille, Paryż, 5 października 2007 r.
choreografia: Sasha Waltz
kierownictwo muzyczne: Rafał Janiak
dekoracje: Pia Maier Schriever, Thomas Schenk, Sasha Waltz
kostiumy: Bernd Skodzig
światło: David Finn
Tworząc choreografię Romea i Julii (2007), Sasha Waltz zwróciła się ku jednej z najbardziej poruszających historii miłosnych w literaturze światowej. Historia nieszczęśliwych kochanków, których rodziny są wrogami, a których śmierć przynosi zrozumienie i pojednanie, jest jednym z najbardziej znanych dzieł Szekspira. Ta mroczna tragedia zainspirowała Hectora Berlioza do skomponowania dramatycznej symfonii Romeo i Julia na trzech solistów, dwa duże chóry i orkiestrę. Podczas światowej premiery w 2007 roku gwiazdy Aurélie Dupont i Hervé Moreau tańczyli kochanków, którzy odnaleźli się dopiero po śmierci. Jesienią 2012 roku spektakl Roméo et Juliette znalazł się w repertuarze mediolańskiej La Scali.
W kwietniu 2015 roku w Berlinie odbyła się premiera Romea i Julii jako koprodukcja Deutsche Oper Berlin, La Scala w Mediolanie i Sasha Waltz & Guests. Tam po raz pierwszy choreografię tę zatańczyli tancerze zespołu Sasha Waltz & Goście.
Obecnie Sasha Waltz przygotuje ten spektakl z zespołem baletu Teatru Wielkiego w Łodzi.
Symfonia dramatyczna op. 17, H. 77 (1839)
libretto Emile Deschamps według Williama Szekspira
prapremiera, Opéra Bastille, Paryż, 5 października 2007 r.
choreografia: Sasha Waltz
kierownictwo muzyczne: Rafał Janiak
dekoracje: Pia Maier Schriever, Thomas Schenk, Sasha Waltz
kostiumy: Bernd Skodzig
światło: David Finn
Tworząc choreografię Romea i Julii (2007), Sasha Waltz zwróciła się ku jednej z najbardziej poruszających historii miłosnych w literaturze światowej. Historia nieszczęśliwych kochanków, których rodziny są wrogami, a których śmierć przynosi zrozumienie i pojednanie, jest jednym z najbardziej znanych dzieł Szekspira. Ta mroczna tragedia zainspirowała Hectora Berlioza do skomponowania dramatycznej symfonii Romeo i Julia na trzech solistów, dwa duże chóry i orkiestrę. Podczas światowej premiery w 2007 roku gwiazdy Aurélie Dupont i Hervé Moreau tańczyli kochanków, którzy odnaleźli się dopiero po śmierci. Jesienią 2012 roku spektakl Roméo et Juliette znalazł się w repertuarze mediolańskiej La Scali.
W kwietniu 2015 roku w Berlinie odbyła się premiera Romea i Julii jako koprodukcja Deutsche Oper Berlin, La Scala w Mediolanie i Sasha Waltz & Guests. Tam po raz pierwszy choreografię tę zatańczyli tancerze zespołu Sasha Waltz & Goście.
Obecnie Sasha Waltz przygotuje ten spektakl z zespołem baletu Teatru Wielkiego w Łodzi.

ROMEO I JULIA
Łódź 31.01.2026, g. 18:30
od 65.00 pln
ROMEO I JULIA
Symfonia dramatyczna op. 17, H. 77 (1839)
libretto Emile Deschamps według Williama Szekspira
prapremiera, Opéra Bastille, Paryż, 5 października 2007 r.
choreografia: Sasha Waltz
kierownictwo muzyczne: Rafał Janiak
dekoracje: Pia Maier Schriever, Thomas Schenk, Sasha Waltz
kostiumy: Bernd Skodzig
światło: David Finn
Tworząc choreografię Romea i Julii (2007), Sasha Waltz zwróciła się ku jednej z najbardziej poruszających historii miłosnych w literaturze światowej. Historia nieszczęśliwych kochanków, których rodziny są wrogami, a których śmierć przynosi zrozumienie i pojednanie, jest jednym z najbardziej znanych dzieł Szekspira. Ta mroczna tragedia zainspirowała Hectora Berlioza do skomponowania dramatycznej symfonii Romeo i Julia na trzech solistów, dwa duże chóry i orkiestrę. Podczas światowej premiery w 2007 roku gwiazdy Aurélie Dupont i Hervé Moreau tańczyli kochanków, którzy odnaleźli się dopiero po śmierci. Jesienią 2012 roku spektakl Roméo et Juliette znalazł się w repertuarze mediolańskiej La Scali.
W kwietniu 2015 roku w Berlinie odbyła się premiera Romea i Julii jako koprodukcja Deutsche Oper Berlin, La Scala w Mediolanie i Sasha Waltz & Guests. Tam po raz pierwszy choreografię tę zatańczyli tancerze zespołu Sasha Waltz & Goście.
Obecnie Sasha Waltz przygotuje ten spektakl z zespołem baletu Teatru Wielkiego w Łodzi.
Symfonia dramatyczna op. 17, H. 77 (1839)
libretto Emile Deschamps według Williama Szekspira
prapremiera, Opéra Bastille, Paryż, 5 października 2007 r.
choreografia: Sasha Waltz
kierownictwo muzyczne: Rafał Janiak
dekoracje: Pia Maier Schriever, Thomas Schenk, Sasha Waltz
kostiumy: Bernd Skodzig
światło: David Finn
Tworząc choreografię Romea i Julii (2007), Sasha Waltz zwróciła się ku jednej z najbardziej poruszających historii miłosnych w literaturze światowej. Historia nieszczęśliwych kochanków, których rodziny są wrogami, a których śmierć przynosi zrozumienie i pojednanie, jest jednym z najbardziej znanych dzieł Szekspira. Ta mroczna tragedia zainspirowała Hectora Berlioza do skomponowania dramatycznej symfonii Romeo i Julia na trzech solistów, dwa duże chóry i orkiestrę. Podczas światowej premiery w 2007 roku gwiazdy Aurélie Dupont i Hervé Moreau tańczyli kochanków, którzy odnaleźli się dopiero po śmierci. Jesienią 2012 roku spektakl Roméo et Juliette znalazł się w repertuarze mediolańskiej La Scali.
W kwietniu 2015 roku w Berlinie odbyła się premiera Romea i Julii jako koprodukcja Deutsche Oper Berlin, La Scala w Mediolanie i Sasha Waltz & Guests. Tam po raz pierwszy choreografię tę zatańczyli tancerze zespołu Sasha Waltz & Goście.
Obecnie Sasha Waltz przygotuje ten spektakl z zespołem baletu Teatru Wielkiego w Łodzi.