
NAPÓJ MIŁOSNY
Łódź 21.06.2025, g. 18:30
od 43.00 pln
Napój miłosny Gaetano Donizettiego, to dzieło, które przyniosło sławę kompozytorowi w całej Europie. O tym jak bardzo opera spodobała się publiczności może świadczyć fakt, że w kilka lat od prapremiery była już wystawiana w większości ówczesnych teatrów operowych. Powodzenie tego włoskiego klejnotu opery komicznej wynikało z jego nastrojowości, subtelności libretta i świeżości muzyki. Donizetti daje artystom okazję do zabłyśnięcia popisowymi partiami, każda z postaci prezentuje się sugestywnie i czytelnie, jednak jak na operę buffa przystało nie brak tam scen czysto komicznych, które wzbudzają salwy śmiechu. Arcydzieło stworzone przez Gaetana Donizettiego wyreżyseruje Wojciech Adamczyk, za pulpitem dyrygenckim stanie Marcin Nałęcz-Niesiołowski, kostiumy przygotuje Maria Balcerek a scenografię Marek Chowaniec, taki zestaw realizatorów gwarantuje spektakl przemyślany oraz przygotowany z pasją i humorem.
Nemorino główny bohater „Napoju miłosnego” to ulubiona rola samego Maestro Pavarottiego, a aria Nemorina „Una furtiva lagrima” to jedna z najsłynniejszych arii operowych w całych dziejach gatunku. Zanosi się zatem na to, że nowa inscenizacja tej opery w naszym teatrze nie będzie potrzebowała „napoju miłosnego”, żeby się w niej zakochać, tak zresztą jak i główni bohaterowie tej historii.
Nemorino główny bohater „Napoju miłosnego” to ulubiona rola samego Maestro Pavarottiego, a aria Nemorina „Una furtiva lagrima” to jedna z najsłynniejszych arii operowych w całych dziejach gatunku. Zanosi się zatem na to, że nowa inscenizacja tej opery w naszym teatrze nie będzie potrzebowała „napoju miłosnego”, żeby się w niej zakochać, tak zresztą jak i główni bohaterowie tej historii.

SKRZYPEK NA DACHU
Łódź 21.06.2025, g. 18:30
od 53.00 pln
Jerry Bock
SKRZYPEK NA DACHU
musical
premiera 22 marca 2024
reżyseria: Wojciech Adamczyk
kierownictwo muzyczne: Marcin Nałęcz-Niesiołowski
kostiumy: Maria Balcerek
„Skrzypek na dachu” należy do rodziny wielkich musicali, które zyskały sławę i są wystawiane na scenach całego świata. Już kilka lat od premiery był wystawiany w ponad 30 krajach i przetłumaczony na 16 różnych języków. Sukces ten zawdzięcza przede wszystkim walorom libretta. Opierając się na opowiadaniach Szolema Alejchema o Tewje-mleczarzu, utrzymano w musicalu pełen czaru koloryt małej żydowskiej wioski z początku XX wieku. Libretto pełne jest zabawnych, błyskotliwych powiedzonek i swoistego filozofowania, według, którego każdy problem ma dwie strony oraz uroczych dyskusji głównego bohatera z Bogiem. Gdy dodamy do tego pełne melodii piosenki i łatwo wpadającą w ucho muzykę, już wiemy dlaczego przez tyle lat spektakle „Skrzypka” nie schodzą ze scen teatrów muzycznych.
Skrzypek na dachu jest liryczny, dowcipny i tragiczny jednocześnie. Słychać w nim już pierwsze odgłosy wojny. Niewiele mamy musicali, w których powiedziane byłoby tak wiele i tak pięknie, które posiadają tak bardzo indywidualne oblicze. Muzyka, która z umiarem przynosi żydowski folklor wykreowała co najmniej dwa przeboje: Gdybym był bogaty… oraz Sunrise, sunset…
SKRZYPEK NA DACHU
musical
premiera 22 marca 2024
reżyseria: Wojciech Adamczyk
kierownictwo muzyczne: Marcin Nałęcz-Niesiołowski
kostiumy: Maria Balcerek
„Skrzypek na dachu” należy do rodziny wielkich musicali, które zyskały sławę i są wystawiane na scenach całego świata. Już kilka lat od premiery był wystawiany w ponad 30 krajach i przetłumaczony na 16 różnych języków. Sukces ten zawdzięcza przede wszystkim walorom libretta. Opierając się na opowiadaniach Szolema Alejchema o Tewje-mleczarzu, utrzymano w musicalu pełen czaru koloryt małej żydowskiej wioski z początku XX wieku. Libretto pełne jest zabawnych, błyskotliwych powiedzonek i swoistego filozofowania, według, którego każdy problem ma dwie strony oraz uroczych dyskusji głównego bohatera z Bogiem. Gdy dodamy do tego pełne melodii piosenki i łatwo wpadającą w ucho muzykę, już wiemy dlaczego przez tyle lat spektakle „Skrzypka” nie schodzą ze scen teatrów muzycznych.
Skrzypek na dachu jest liryczny, dowcipny i tragiczny jednocześnie. Słychać w nim już pierwsze odgłosy wojny. Niewiele mamy musicali, w których powiedziane byłoby tak wiele i tak pięknie, które posiadają tak bardzo indywidualne oblicze. Muzyka, która z umiarem przynosi żydowski folklor wykreowała co najmniej dwa przeboje: Gdybym był bogaty… oraz Sunrise, sunset…