Łódź 30.11.2025, g. 12:00
od 32.00 pln
Muzyka łagodzi obyczaje… A my proponujemy spotkania z różnymi gatunkami muzyki, w których nasi soliści i zapraszani goście czują się dobrze i swobodnie. Opera, operetka i musical, pieśni i piosenki, arie i ballady; z humorem i bardziej poważnie. Repertuar jest niezwykle bogaty, a wyobraźnia muzyczna i umiejętności interpretacyjne wykonawców rozległe i często zaskakujące. Na pewno warto posłuchać muzyki – zwłaszcza tej dobrej! W NIEDZIELNYM PORANKU MUZYCZNYM wystąpią: Patrycja Krzeszowska (sopran), Robert Ulatowski (bas), Arkadiusz Anyszka (baryton) i Marta Macierzyńska (fortepian). Koncert przygotowany specjalnie na tę okazję zapowiada się naprawdę świetnie - od Przetańczyć całą noc z My Fair Lady przez arie z Upiora w operze, Cyrulika sewilskiego po tercet z Czarodziejskiego fletu. Wszystkie utwory znamy i kochamy, zatem zapraszamy całe rodziny od najmłodszych do najstarszych. Dobra muzyka zawsze jest w modzie.
Łódź 30.11.2025, g. 17:00
od 53.00 pln
Giuseppe Verdi
RIGOLETTO
premiera 9 czerwca 2018 r.
RIGOLETTO – opera z twórczej potrzeby
Z punktu widzenia publiczności wybieram „Traviatę”, ale jako kompozytor – „Rigoletto”.
Już na weneckiej prapremierze Verdi przekonał się, że publiczność pokochała Rigoletto; wprawdzie zaskoczenie nowym stylem kompozytora było niemałe, jednak ponure losy nadwornego błazna i jego córki Gildy, poruszyły serca widzów i ich muzyczną wrażliwość. Nie brakuje w operze przebojów, jak choćby słynna aria Księcia La donna e mobile i popisowa Gildy – Caro nome, ale to postaci rodem z dramatu Hugo Król się bawi – bardzo ludzkie i bardzo życiowe, obarczone problemami i pokrętnymi emocjami – zawładnęły publicznością.
Tak jest do dziś mimo upływu lat. Rigoletto obok Traviaty i Aidy jest najczęściej na światowych scenach operowych wykonywanym dziełem mistrza z Busetto; zawsze gorąco przyjmowane przez spragnionych liryki muzycznej melomanów i oczekujących od opery dobrego teatru – teatromanów.
Na naszą scenę Rigoletto powraca po 14. latach; jego poprzednie realizacje, a było ich w Łodzi 5, zawsze cieszyły się powodzeniem u publiczności także dlatego, że opera ta miała szczęście do znakomitych wykonawców. Nie inaczej będzie i tym razem! A włosko-polski zestaw świetnych realizatorów, szansę na spotkanie z prawdziwa sztuką, jeszcze bardziej przybliża!
Rozpustny książę, naiwna dziewczyna, zrozpaczony ojciec… Finału można się spodziewać!
realizatorzy:
kierownictwo muzyczne – Tadeusz Kozłowski
reżyseria, reżyseria światła – Paolo Bosisio
scenografia – Domenico Franchi
kostiumy – Zuzanna Markiewicz
Chór, Balet, Orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi
RIGOLETTO
premiera 9 czerwca 2018 r.
RIGOLETTO – opera z twórczej potrzeby
Z punktu widzenia publiczności wybieram „Traviatę”, ale jako kompozytor – „Rigoletto”.
Już na weneckiej prapremierze Verdi przekonał się, że publiczność pokochała Rigoletto; wprawdzie zaskoczenie nowym stylem kompozytora było niemałe, jednak ponure losy nadwornego błazna i jego córki Gildy, poruszyły serca widzów i ich muzyczną wrażliwość. Nie brakuje w operze przebojów, jak choćby słynna aria Księcia La donna e mobile i popisowa Gildy – Caro nome, ale to postaci rodem z dramatu Hugo Król się bawi – bardzo ludzkie i bardzo życiowe, obarczone problemami i pokrętnymi emocjami – zawładnęły publicznością.
Tak jest do dziś mimo upływu lat. Rigoletto obok Traviaty i Aidy jest najczęściej na światowych scenach operowych wykonywanym dziełem mistrza z Busetto; zawsze gorąco przyjmowane przez spragnionych liryki muzycznej melomanów i oczekujących od opery dobrego teatru – teatromanów.
Na naszą scenę Rigoletto powraca po 14. latach; jego poprzednie realizacje, a było ich w Łodzi 5, zawsze cieszyły się powodzeniem u publiczności także dlatego, że opera ta miała szczęście do znakomitych wykonawców. Nie inaczej będzie i tym razem! A włosko-polski zestaw świetnych realizatorów, szansę na spotkanie z prawdziwa sztuką, jeszcze bardziej przybliża!
Rozpustny książę, naiwna dziewczyna, zrozpaczony ojciec… Finału można się spodziewać!
realizatorzy:
kierownictwo muzyczne – Tadeusz Kozłowski
reżyseria, reżyseria światła – Paolo Bosisio
scenografia – Domenico Franchi
kostiumy – Zuzanna Markiewicz
Chór, Balet, Orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi
